درخواست امارات از شورای امنیت برای تشکیل جلسه با موضوع حمله به ابوظبی

امارات از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در پی حمله نیروهای مردمی یمن به ابوظبی تشکیل جلسه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان- ضربات دردناک نیروهای مردمی یمن به امارات و ناتوانی ابوظبی در پاسخ به حملات تلافی جویانه ارتش یمن، این کشور را بر آن داشت که دست به دامان نهادهای بین المللی شود. 

بر این اساس، امارات در نامه‌ای به رییس شورای امنیت سازمان ملل این حمله را به دلیل مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان و مکان‌های عمومی به نقض آشکار حقوق بشر محکوم کرد و از این شورا خواست تا این حمله انصارالله را به شدت محکوم کند.

به گفته الشرق الاوسط، لانا نصیبه، نماینده دائم امارات در سازمان ملل در این باره گفت: این اقدام انصارالله گامی برای گسترش اقدامات تروریستی و بی ثباتی بیشتر منطقه است.

وی ادامه داد: این اقدام انصارالله تلاشی برای سرپیچی از تحریم‌های سازمان ملل و نیز بر هم زدن صلح و ثبات در منطقه است و این گروه به تمامی قوانین بین المللی بی توجهی کرده و سازمان ملل باید این اقدام را به شدت محکوم کند.

امارات متحده عربی درحالی نیروهای یمنی را متهم به حمله به غیرنظامیان می کند که ابوظبی بیش از شش سال است که در حال کشتار مردم بی دفاع یمن و بمباران مناطق مسکونی این کشور با همکاری رژیم سعودی است. 

گفتنی است دوشنبه نیروهای مردمی یمن در پاسخ به سال‌ها تجاوز و دخالت سیاسی و نظامی امارات در یمن بخشی از فرودگاه بین المللی ابوظبی را مورد هدف موشک قرار داد. در این حملات که منجر به انفجار سه تانکر نفت شد سه نفر کشته و شش تن مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار