وال استریت ژورنال خبر داد:

ایران خواهان تعهد قانونی برای عدم خروج مجدد آمریکا از برجام است

نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد ایران خواهان آن شده است که آمریکا برای خارج نشدن دوباره از توافق هسته ای، تعهد قانونی بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان – نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد که ایران برای آنکه دوباره آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نشود، خواهان تعهد قانونی شده است.

این نشریه آمریکایی به نقل از شماری از دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات وین نوشت: در حالی که دولت بایدن تلاش دارد تا توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را احیا کند، یکی از بزرگترین موانعی که در سر راه وجود دارد، این است که تهران خواهان آن شده که آمریکا تضمین دهد بار دیگر از توافق (هسته‌ای با ایران) خارج نخواهد شد و تحریم‌هایی را در این زمینه اعمال نخواهد کرد.

بر پایه گزارش وال استریت ژورنال، دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی حاضر در مذاکرات وین می‌گویند این خواسته واکنشی به خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از توافق ۲۰۱۵ است که به نظر می‌رسد هدفی مهم برای رئیس جمهور ایران باشد. به نوشته این نشریه، این دیپلمات‌ها گفته اند معتقدند ایران این خواسته را برای وقت کشی در مذاکرات بیان نکرده است.

نشریه وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شد: آمریکا پیوسته گفته است هیچ رئیس جمهور این کشور بدون پیمانی که حمایت دو سوم سنای آمریکا را با خود داشته باشد، قادر نیست دست رئیس جمهور بعدی خود را در این رابطه ببندد. آمریکا همچنین گفته است مذاکرات کنونی بایستی بر احیای توافق برجام متمرکز بوده و نبایستی به دنبال تعهداتی جدید از سوی دو طرف باشد.

این نشریه همچنین می‌افزاید: دیپلمات‌های غربی می‌گویند راه برای دستیابی به یک توافق وجود دارد و به نسبت دسامبر، خوش بینی بیشتری در این زمینه از خود نشان می‌دهند.

بر پایه این گزارش، بن بست کنونی که در رابطه با ارائه تضمین از سوی آمریکا به وجود آمده، در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکا و اروپا از وجود نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات وین سخن می‌گویند.

گفتنی است پیش از این، وزیر سابق دفاع اتریش در مصاحبه‌ای گفته بود پیشرفت جدی در مذاکرات هسته‌ای وین به واقع بینی هر دو طرف ایران و آمریکا نیاز دارد.

او گفته بود: به اعتقاد من، از همان ابتدا روشن بود که اقدامات دشوار خواهد بود. از یک سو کشور‌های غربی نمی‌خواهند ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود و از سوی دیگر، تهران به لغو تحریم‌ها توجه دارد؛ بنابراین ما با دو هدف متفاوت در مذاکرات وین روبرو هستیم.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجددا ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا و پایبندی تضمین شده این کشور معطوف شده است. آمریکا نیز که به طور غیرمستقیم در حال تاثیرگذاری در مذاکرات است ادعا کرده است در خصوص ایران دیپلماسی را ترجیح می‌دهد با این حال دولت جو بایدن در حال بررسی همه گزینه هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام بچه های عزیز

درس امروز :
( دو ، ضربدر ، دو ، مساوی ، چهار ) !!!!
.
.
.
برای مشق شب هم صد بار بنویسید :

( توبه گرگ.. مرگه ) !!!


* زیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینگ
تا فردا خدا نگهدار.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خدایش عجب سریالی (3500قسمت) فصل هشتمشه -دست پای سریال بازی تاج تخت بسته .ببینید اگه چهارسال این سریال طول نکشید .بابا آمریکا به نفع شما کاری نمیکنه .
Iran (Islamic Republic of)
سرزمین شعارها
۰۷:۲۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
امریکا : ما حاج قاسم رو ترور کردیم!

ایران : انتقام سخت!!!

امریکا : باشه :)

ایران : میشه اول تحریم ها رو بردارید؟ لطفا تعهد قانونی بدید که از برجام خارج نمیشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
به همین خیال باشین که آمریکا به تعهد خودش عمل میکنه. امام راحل توی صحیفه و حضرت آقا به صراحت و مکرر گفته اند که آمریکا قابل اعتماد نیست. در عمل هم نبوده. تجربه هم کرده اید نه یک بار . بلکه چند بار. باید به چه زبونی بگویند که متوجه بشید.
Germany
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
با هرگونه خرابکاری با قدرت پاسخ دهید همه دشمنان در موضع ضعف قرار دارند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۲۳:۴۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ایران در هر صورت فریب‌خورده است ،حتی با اینکه غرب واقعا اهل توافق باشد ،این خوشبینانه ترین حالت است،غرب قابل اعتماد نیست و بارها و بارها پیمان شکنی کرده البته نمیشود سادگی و کم هوشی و یان بیهوشی تیم ایرانی را ندید گرفت و بی تاثیر در تصمیم گیری غرب نبود و اینکه آمریکا همه غربیان و جهان را زیر فشار خود قرار داده و کشور مستقل در جهان کم است که منافع ایران و ایرانی را هم ببینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ما یک بار زندگی میکنیم و دلمون میخواد توی این زندگی آرامش و حداقل امکانات رفاهی باشه، بهتره مسئولان اجازه بدن مردم ایران با دنیا تعامل و از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام انسانیت به خاطرههاپیوست هرچندسال عمرکنی آخرش خواهی مردمردم بیچاره زیرچکمه های قدرت طلبی بعضیها...داستان مامانندداستان آن پدری است که هرامکاناتی داشته وخانواده به هیچ چیزنیازنداردولی همسایه وهم نوعش درگرسنگی وبدبختی به سرمی برد...مسیولین فرزندانشان درخارج کشورودرامکانات ومردم تاکمردرضرف زباله...۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
عمرا قبول کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام.گرانی و بی کیفیتی خودرو و کالاهای اساسی و مصرفی در دولت آقای روحانی پایه گذاری شد با دادن وام و خالی کردن خزانه بانک مرکزی جهت خرید خودرو به مردم و کمک به خودروسازان بی کیفیت و همچنین تعطیلی و واگذاری چند کارخانه خودروسازی به خارجی ها که آنها نیز طبق معمول شانه خالی کرده و رفتند،تعداد کارکنان خودروسازی را دو برابر کردند ولی تولیدات خود را به نصف کاهش دادند تا با کاهش عرضه گرانی درست کنند،از سازمان بازرسی کل کشور،شورای نگهبان،دولت،مجلس،رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم دستور واردات خودروی معمولی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی را صادر بفرمایند و فروش آن به مردم بدون خودرو،تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودرو شکسته شود،مردم بعد برجام که خودرو ده برابر گران شد توان خرید ندارند و از طرفی خودروهای داخلی هزاران برابر ویروس کرونا در شش ماه گذشته کشته و تلفات داده.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
باشه
آخرین اخبار