توافق موقت از نظر راهبردی به صلاح کشورمان نیست

کارشناس بین الملل با اشاره به اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عدم رد توافق موقت ایران گفت: جلال زاده تفسیر متفاوتی از توافق موقت دارد.

رحیم بایزیدی کارشناس مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات اخیر وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: "اظهار نظر شاید نظر شخصی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بود و وی تفسیر متفاوتی از توافق موقت دارد".

به نظر می رسد آقای جلال زاده منظورش این بود که به لحاظ رسمی توافق موقت را رد نکرده‌ایم، چرا که در هر صورت به لحاظ راهبردی توافق موقت به صلاح کشورمان نیست."

روز گذشته جلال زاده گفته بود "پیشنهادات ۱+۴ برای توافق موقت ایده‌آل ما نیست، اما در دست بررسی بوده و پذیرفته یا رد نشده است".

این در حالی است که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه در نشست خبری خود علنا اعلام کرد: ما به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا هستیم و هیچ توافقی که این دو مولفه را نداشته باشد، در دستور کار ما قرار ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت همه طرف‌های برجام باید تلاش کنند که مطمئن شویم بازگشت آمریکا به برجام همراه با اخذ تضامین لازم و راستی آزمایی است و همچنین چرخه‌ای از رفع تحریم‌ها که وفق برجام باید انجام می‌شده، به طور موثر انجام می‌شود که این‌ها با هیچ توافق موقتی حاصل نمی‌شود.

ایده توافق موقت بین ایران و آمریکا از آنجایی آغاز شد که بسیاری از تحلیلگران می‌گویند رسیدن به یک توافق جامع و جدید بین ایران و کشور‌های دیگر، بسیار زمان‌بر است. به خصوص که گفته می‌شود در جریان مذاکرات جدید فقط شش کشور حضور ندارند و پای کشور‌های دیگر هم به میان آمده است و رسیدن به یک توافق همه جانبه زمان‌بر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
توجه
پیام تمام مردم دنیا :

شماها (اسرائیل و آمریکا )
پاهاتون رو ..جمع کنید ، و
خرابکاری ها.. و اشغالگری ها.. و دخالت در همه امور کشورهای دنیا.. رو ، تمام کنید.

برگردید و برید به کشور و زندگی خودتون .



فقط همین!!


دنیا ، تشنه صلح و آرامش و زایندگی
آخرین اخبار