سفیر بولیوی در سفر اراک:

اتاق بازرگانی ایران و بولیوی در دو کشور راه اندازی می‌شود

راموس در دیدار با استاندار مرکزی گفت: ظرف یک تا دو ماه آینده اتاق بازرگانی ایران و بولیوی در دو کشور راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک -  خانم رومینا گوادالوپه‌پرز راموس سفیر کشور بولیوی در ایران در اولین روز سفر در دیدار با استاندار مرکزی با اشاره به توانمندی‌های بولیوی در زمینه گاز و لیتیوم با اشاره به زودی و ظرف یک تا دو ماه آینده اتاق بازرگانی ایران و بولیوی در دو کشور راه اندازی می‌شود تا روابط اقتصادی افزایش یابد.

خانم رومینا گوادالوپه‌پرز راموس با اشاره به اینکه رابطه سیاسی ایران و بولیوی رابطه‌ای خوب است و این کشور تمام قد پشت سر ایران است موارد زیر را مطرح کرد.

ضرورت دارد همکاری‌های اقتصادی هم افزایش یابد و قرار است از صنایع بزرگ استان مرکزی و ظرفیت‌های کشاورزی استان بازدید کنم و استان مرکزی می‌تواند در زمینه خدمات فنی و مهندسی خدمات شایانی به کشور بولیوی انجام دهد.

بولیوی در مسیر صنعتی شدن است و با سفر به استان‌های مختلف ایران ظرفیت‌های استان‌ها را برای افزایش روابط شناسایی می‌کنم و البته تفاهم نامه‌های متعددی بین دو کشور وجود دارد که باید عملیاتی شود.

توسعه گردشگری نیز از برنامه‌های بولیوی و چند کشور همسایه و کشور ایران، فرصت خوبی برای توسعه گردشگری فیمابین است و برای خواهر خواندگی اراک و یکی از شهر‌های بولیوی اظهار تمایل داریم

در گذشته ایران در زمینه صدور تراکتور و خدمات نانوتکنولوژی فعالیت داشت که زمینه تبادل کار و خدمات بین دو کشور همچنان وجود دارد.

سفیر بولیوی در سفر چند روزه خود به استان مرکزی در پی افزایش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و بولیوی با استفاده از ظرفیت استانی روز چهارشنبه در اولین روز سفر خود با استاندار مرکزی دیدار کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.