واکسیناسیون بیش از هشت میلیون قطعه طیور در بروجرد

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: هشت میلیون و ۲۲۱ هزار و ۳۶۰ قطعه طیور در این شهرستان طی۹ ماهه نخست سال جاری علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - محمدرضا جباری گفت: همچنین در این مدت واکسیناسیون ۷۵۲ هزار و ۳۲۰ راس دام سبک و سنگین نیز انجام شد.

وی همچنین انجام ۱۲ هزار و ۲۵۲ مورد واکسیناسیون تب برفکی گاوی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد و گفت: در این مدت ۲ هزار مورد تست سل و بروسلوز گاوی و ۱۸ هزار و ۸۳۸ مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در ۹ ماهه نخست امسال نظارت و بازرسی بر کشتار چهار میلیون و ۵۴ هزار قطعه طیور صنعتی و ۷۸ هزار و ۱۰۲ راس دام انجام و ۴۲ هزار و ۲۶۱ قطعه لاشه طیور ضبط و معدوم شده است.

جباری تعداد مراجعان به درمانگاه دامپزشکی بروجرد در سالجاری را یک هزار و ۵۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۹ پرونده تخلفاتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۲۴ هزار و ۱۴۲ مورد واکسن آبله گوسفند و بز تزریق شده است گفت: همچنین ۹ هزار و ۷۱۷ مورد گواهی بهداشتی حمل فرآوده‌های خام دامی امسال صادر و هفت هزار و ۸۲۰ مورد بازدید از اماکن عرضه این محصولات صورت گرفته است.

شهرستان بروجرد دارای ۲۲۰ واحد مرغداری و دامداری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.