اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با آیت‌ الله نوری‌همدانی دیدار کردند

در آستانه سالروز قیام خونین ۱۹ دی جمعی از اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی حوزه علمیه قم  که در آستانه سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶  در بیت این مرجع تقلید انجام شد، حرکت مردم قم در ۱۹ دی را حماسه تاریخ‌ساز عنوان کرد و گفت: در زمان ستمشاهی، استبداد و استکبار و بر کشور حاکم بود و رژیم شاه به شیوه ارباب رعیتی و با تحقبر مردم حکومت  می‌کرد.

او با بیان این که مردم و علما در برابر ستم‌های دوران طاغوت ساکت ننشستند،گفت: با چاپ مقاله‌ای موهن در روزنامه اطلاعات آن زمان، مردم و علما برای حمایت از حضرت امام خمینی رحمه الله علیه بازار‌ها و مدارس علمیه را تعطیل کردند و به خیابان‌ها آمدند.

آیت‌الله نوری‌همدانی می گوید: رژیم شاه که  تاب و تحمل اعتراضات گسترده مردم را نداشت دست به کشتار گسترده مردم زد و همین موضوع باعث گسترش قیام مردم قم در سایر شهر‌ها شد.

این مرجع تقلید در ادامه انقلاب اسلامی را نتیجه فداکاری و از خودگذشتگی شهدا دانست و گفت: دشمنان امروز بیکار نیستند و با حیله‌های مختلف به دنبال تضعیف نظام و انقلاب ما هستند.

اوجنگ تحمیلی را نمونه‌ای از دشمنی مستکبران عالم با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان با حیله‌های گوناگون مسلمانان را در کشور‌های مختلف به جان هم انداخته اند و فتنه‌های متعددی میان مسلمانان ایجاد کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: ما موظفیم شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و مقابله فتنه دشمنان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام سید حسن اکبری ،مسئول مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه نیز در این دیدار علما و روحانیت را طلایه داران و و پیشتازان انقلاب اسلامی دانست و گفت: علما همواره چراغ راه مردم در عرصه‌های گوناگون زندگی بوده اند و هدایت مردم وظیفه شرعی و دینی آن‌ها بوده است.

او می گوید: علما همیشه از جنس مردم و با مردم بوده‌اند و با بهره‌گیری از تعالیم ارزشمند اسلامی به نفع مردم حرکت کرده اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار