حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی تبیین کرد؛

کلید زیست کریمانه و رسیدن به آرامش در زندگی

سخنران حرم بانوی کرامت گفت:افرادی که کریمانه زندگی می‌کنند هیچ اضطرابی نسبت به رویداد‌های آینده ندارند و نه یاس از گذشته دارند و نه ترس از آینده و تمام زندگی‌شان مملو از شادی و سرور است.

به نقل از آستان کریمه اهل بیت (س)سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به کلید کریمانه زندگی‌کردن و کسب آرامش در زندگی اشاره نمود و اظهار داشت: گذشته انسان بهشتی تضمین و آینده‌اش تأمین است؛ شب که سر بر بالش می‌گذارد خود را از کینه، کدورت، بددلی و بدگمانی رها می‌سازد؛ چراکه یک وجب از بهشت را بهتر از کل دنیا می‌داند.

وی ادامه داد: افرادی که کریمانه زندگی می‌کنند هیچ اضطرابی نسبت به رویداد‌های آینده ندارند و نه یاس از گذشته دارند و نه ترس از آینده و تمام زندگی‌شان مملو از شادی و سرور است.

 لقمانی با بیان این که اگر همه دنیا را در اختیار انسان کریم قرار دهند، ذره‌ای خوشحال و اگر همه دنیا را از او بگیرند ذره‌ای ناراحت نمی‌شود، اظهار داشت: انسان کریم دنیا را نه سرمنزل مقصود، بلکه وادی میهمانی می‌داند که باید از آن گذر کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند اولین کسی است که خود را کریم نامیده و پیامبر خود را نیز کریم معرفی کرده است، گفت: خوشبختی و آرامش در فزونی مال نیست؛ بلکه در زندگی آرام در کنار خانواده است؛ ازاین‌رو انسان کریم پول می‌دهد تا آبرو، شخصیت و عزت خود و دیگران را بخرد، ولی انسان لئیم، آبرو و شخصیت خود و دیگران را حراج می‌کند تا به پول برسد.

 لقمانی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت مهندسی عاطفه و قلب و ترسیم هندسه فکری درست دینی تصریح نمود و اظهار داشت: وقتی انسان نگاهش را تغییر و اصلاح کند، روش و منش زندگی‌اش درست خواهد شد و به زندگی آرام دست خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار