مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم خبر داد؛

مشارکت ۱۸ خانه هلال قم در دومین تمرین سراسری پناهگیری در زلزله

بهرامی گفت: ۱۸ خانه هلال قم در دومین تمرین سراسری پناهگیری در زلزله با شعار "ایران آماده"مشارکت داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  به نقل از  جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: به مناسبت ۵ دی ماه سالروز زلزله بم و نامگذاری این روز به نام روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، دومین تمرین سراسری خانه‌های هلال با محوریت پناهگیری و خروج اضطراری در زلزله با شعار «ایران آماده» بر اساس دستورالعمل اجرایی سراسری خانه‌های هلال اجرا شد.

او می گوید:تمرین پناهگیری و خروج اضطراری در زلزله در روز ۵ دی ماه سال جاری در ساعت ۱۰ صبح با به صدا در آمدن آژیر زلزله در خانه‌های هلال سطح استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

بهرامی گفت: در این تمرین که با همت مربیان هلال احمر استان قم اجرا شد، اعضای خانه‌های هلال ضمن آشنایی با حادثه زلزله، نحوه‌ی صحیح پناهگیری و خروج از محل (تخلیه و رفتن به فضای باز) را فرا گرفتند.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم  ۱۸ خانه هلال و ۴۹۸ نفر از اعضای خانه‌های ادارات، کارخانجات، مساجد و روستا‌ها در این تمرین مشارکت داشتند.

بهرامی گفت: این تمرین با هدف ارتقاء پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها به کمک ظرفیت‌سازی و توانمندبودن جوامع محلی به ویژه در مناطق خانه‌های هلال و آماده‌سازی آن‌ها برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها و آگاه‌سازی و توانمندسازی جوامع محلی و روستایی اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: از همشهریان ن خواهشمندیم با حضور در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در سطوح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی دانش خود را در مواجهه با حوادث و بحران‌ها افزایش دهند تا ضریب ایمنی و پاسخگویی موثر، منطقی و علمی آن‌ها بالا برود و همچنین با فراگیری این آموزش‌ها در سطح استان در زمان قبل و بعد از بروز حوادث و بحران‌ها شاهد کاهش آسیب‌پذیری خواهیم بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار