بیش از ۶۵۰ قربانی خشونت با اسلحه در آمریکا در چهار روز نخست سال نو

آرشیو خشونت با سلاح در آمریکا با انتشار تازه‌ترین آمار و ارقام گزارش داد در چهار روز نخست سال نو میلادی نزدیک به ۴۰۰ نفر کشته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بخش آرشیو آنلاین خشونت با سلاح که از سال ۲۰۱۳ تاکنون چنین حوادثی را در آمریکا رهگیری می‌کند گزارش داد در چهار روز نخست سال ۲۰۲۲، دست کم ۳۹۸ نفر به علت خشونت با سلاح کشته و ۲۷۷ نفر دیگر هم زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، دست کم ۹ مورد تیراندازی در جمع در آمریکا اتفاق افتاده و در یک مورد از آن‌ها دست کم چهار نفر کشته شدند. آمریکا در سال ۲۰۲۱، شاهد افزایش شدید خشونت با سلاح بوده و در این میان، تلفاتی بالغ بر ۶۹۱ نفر به ثبت رسیده است.

خشونت با سلاح در آمریکا به مشکل اجتماعی مزمنی تبدیل شده که هیچ راه حلی برای آن نمی‌توان یافت. برآورد‌های اف بی آی - پلیس فدرال آمریکا - نشان می‌دهد در فاصله‌ ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۷ میلیون قبضه سلاح فروخته شده که به خودی خود از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون دومین رقم بزرگ فروش سلاح به شمار می‌آید.


بیشتر بخوانید:

افزایش خرید سلاح از سوی آمریکایی‌ها در پی بالا گرفتن جرم و جنایت در این کشور


نتایج یک بررسی ملی درباره سلاح گرم در آمریکا نشان می‌دهد که نزدیک به یک سوم - بیش از ۸۱ میلیون نفر از بزرگسالان در این کشور، سلاح گرم در اختیار دارند و شهروندانِ تا دندان مسلح جهان نیز نامگذاری شده اند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
آمریکا از اسکندر و نرون قویتر نیست اینم مثل اونا از درون متلاشی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ دی ۱۴۰۰
آمریکام مثل بقیه امپراطوریای تاریخ از درون نابود میشه فقط خدا کنه ترکشاش مردم دنیا رو نگیره
آخرین اخبار