سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

طرح‌های اشتغال روستایی بیش‌از سه ماه راکد در بانک‌ها باید تعیین تکلیف شوند

شهرکی گفت: طرح‌هایی که برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به بانک‌ها معرفی شده‌اند در صورت گذشت سه ماه از زمان معرفی و عدم پیگیری جدی متقاضی تعیین تکلیف و طرح جدید جایگزین شود.

داود شهرکی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌هایی که برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به بانک‌ها معرفی شده‌اند در صورت گذشت سه ماه از زمان معرفی و عدم پیگیری جدی متقاضی تعیین تکلیف و طرح جدید جایگزین شود.

داود شهرکی گفت: دریافت تسهیلات در استان باید بر۲ مبنا ارزیابی شود و آن هم ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

وی گفت: گاهی اوقات فرآیند دریافت تسهیلات از سوی برخی متقاضیان به کندی انجام می‌شود که لازم است بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال استان بانک‌های عامل، طرح‌هایی که در مدت سه ماه پیگیری نشده‌اند را تعیین تکلیف و طرح جدید جایگزین کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کمیته نظارت بر اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری با جدیت کار ارزیابی و رصد را ادامه دهد از دستگاه‌های اجرایی نیز خواست تا پایان فرایند دریافت تسهیلات و راه‌اندازی طرح از سوی متقاضی، پیگیر اجرای طرح‌های حوزه کاری خود باشند.

وی گفت: همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان ملزم به خرید مایحتاج خود از واحد‌های تولیدی همین خطه هستند چرا که این اقدام رابطه مستقیمی در ایجاد شغل و رونق چرخه تولید استان دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از محل منابع ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تاکنون به ۹ هزار و ۴۹۳ طرح، ۶۹۴ میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان پرداخت شده است.

مهرداد جهاندیده میزان تعهد اشتغال این طرح‌ها را ۱۶ هزار و ۱۲۷ نفر بیان کرد .

وی گفت:پرداخت تسهیلات از محل بازپرداخت اقساط و همچنین مرحله ششم اعتبار طرح اشتغال روستایی و عشایری در دست پیگیری است و بزودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان  گفت: مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان یک مزیت محسوب می‌شود ب.

وی : امسال ۵۴ میلیارد تومان اعتبار به بخش مشاغل خانگی استان اختصاص یافته که در طی سه ماه اخیر ۲۴۵ طرح به میزان ۱۲ میلیارد تومان از این محل تسهیلات دریافت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار