روزنامه انگلیسی دیلی میل:

۱۰ هزار سرباز انگلیسی به دلیل مشکل روانی از ارتش اخراج شدند

دیلی میل در گزارشی اعلام کرد که ۱۰ هزار سرباز انگلیسی پس از حمله به عراق و افغانستان به دلیل مشکلات روحی از ارتش اخراج شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی دیلی میل، امروز (یکشنبه) در گزارشی با ارائه آمار رسمی، اعلام کرد که ۱۰ هزار سرباز انگلیسی به دلیل مشکلات روحی و روانی در ۲۰ سال گذشته در نتیجه تهاجم به عراق و افغانستان از ارتش اخراج شده‌اند.

در این گزارش آمده است که ۵۰۰ پرسنل نظامی دیگر در سال گذشته پس از ابتلا به اختلال اضطراب و افسردگی و سایر اختلالات روانی از ارتش استعفا دادند.

کلینتون لنگستون، کشیش ارتش انگلیس، در نامه‌ای به خانواده اش نوشته بود که زخم‌های روحی ناشی از جنگ عراق او را پس از بازگشت از منطقه جنگی سال‌ها در دره «سایه مرگ» آواره کرد و از افسردگی شدید رنج می‌برد. او سرانجام در سال ۲۰۰۴ در اعزام ۶ ماهه به عراق درگذشت.

در ادامه این گزارش آمده است که این جنگ باعث تروما و وقفه در بهبودی نظامیان ارتش انگلیس که در این جنگ‌ها ضربه‌های روحی و جسمی زیادی را تجربه کره اند، شده و آن‌ها احساس می‌کنند که محکوم به زندگی کردن بدون زندگی هستند. زیرا می‌خواهند دردی را در خود آرام کنند کهادعا می‌کنند نمی‌دانند از کجا نشأت میگیرد.

ارتش انگلیس نیز در تلاش برای مقابله با این مشکل، یک طرح ۲۲۰ میلیون پوندی برای سلامت روان نظامیان، از جمله یک خط ارتباطی ۲۴ ساعته برای کمک به سربازان پس از پویش روزنامه ساندی میل راه اندازی کرد.

پیش از این نیز آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرده بود که ۵۸۰ مورد خودکشی در سال گذشته در میان نظامیان آمریکایی روی داده که این رقم در سال قبل از آن ۵۰۴ مورد بوده است. از این میزان، تعداد خودکشی در میان نیرو‌های گارد ملی ارتش حدود ۳۵ درصد افزایش یافته و از ۷۶ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۱۰۳ مورد در سال گذشته رسیده است. همچنین موارد خودکشی در میان نیرو‌های وظیفه فعال ارتش حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که پیش تر  شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین در گزارشی اعلام کرده بود که طبق آمار اجساد در عراق که بزرگترین پایگاه جمع آوری اطلاعات درباره تعداد غیرنظامیان کشته شده از سال ۲۰۰۳ است، تا کنون حدود ۲۰۹ هزار و ۱۴۰ غیرنظامی عراقی بر اثر جنگ کشته شده اند. علاوه بر این چند دهه جنگ و خشونت گسترده باعث آوارگی و مهاجرت میلیون‌ها عراقی در همه مناطق کشور شده است.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی دیگر نوشت که این روزنامه با مطالعه بیش از ۱۳۰۰ سند از آرشیو پنهان پنتاگون به این نتیجه رسید که قربانیان غیرنظامی بسیار بیشتر از ۱۴۱۷ کشته  گزارش شده از سوی ارتش آمریکا در عراق و سوریه و ۱۸۸ کشته گزارش شده در افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار