تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز در ۲ تا حداکثر ۳ سال آینده

معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز گفت: طرح جمع آوری فاضلاب اهواز با ورود دستگاه‌های میکروتونلینگ ساخت شرکت‌های دانش بنیان کشور در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سیدصولت مرتضوی امروز در حاشیه بازدید از محل حفاری میکروتونلینگ اجرای طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز، گفت: فاضلاب اهواز از ۲۴ نقطه به رودخانه کارون وارد می‌شود و  تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز مورد تاکید رییس جمهور است که با اجرای کامل آن از ورود فاضلاب به این رودخانه جلوگیری می‌شود.

او گفت: طرح جمع آوری فاضلاب اهواز در ۲ بخش شرقی و غربی رودخانه کارون در حال انجام است و این طرح با ورود دستگاه‌های میکروتونلینگ ساخت شرکت‌های دانش بنیان کشور سرعت گرفته است.

مرتضوی گفت: دستگاه‌های مینی حفاری (M.T.B.M) ساخت جوانان دانشمند کشورمان از نظر سرعت حفاری در حال رکوردزنی است و با سرعت بخشی به اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز امیدوار به تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز در ۲ تا حداکثر ۳  سال آینده هستیم.

معاون اجرایی رییس جمهور  گفت: همکاری میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء  و شهرداری اهواز برای اجرای طرح جمع آوری آب‌های سطحی ضروری است و دولت آمادگی همکاری و مشاوره برای اجرای این طرح را دارد.

خلیلیان استاندار خوزستان نیز گفت: شبکه فاضلاب اهواز در ۳۰ سال گذشته تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تاکید رییس جمهور مبنی اجرای کامل شبکه قرار است ۶۰ درصد باقی مانده حداکثر تا ۳ سال اجرا شود.

او گفت: بخشی از شبکه فاضلاب اهواز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با نهایی شدن آن جلوی ورود حجم زیادی از فاضلاب به کارون گرفته می‌شود.

خلیلیان در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از طرح انتقال آب غدیر در اندیمشک، با اشاره به تنش آبی تعداد از شهر‌های استان گفت: با اجرای طرح انتقال آب غدیر قراربود تا ۲۵ سال آینده آب شرب پایدار با طرفیت ۲۴ مترمربع آب برای ۵۲ درصد جمعیت خوزستان تامین شود.

او گفت: این طرح در چارچوب مصوبه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان، در چندماه گذشته به نحوی پیش رفته است که تا پیش از تابستان سال آینده، تامین آب پایدار با ظرفیت ۲۰ مترمکعب آب در ثانیه از طریق این طرح محقق می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: اعتبار این طرح از محل سفر رییس جمهور به خوزستان تامین شده است و طبق زمان بندی به سرعت در حال اجراست و امیدواریم قبل از تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

کرمی  نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این بازدید گفت: تاکنون۵۳۴ متر بوسیله دستگاه‌های میکروتونلینگ، حفاری شده است و دستگاه‌های میکروتونلینگ ساخت شرکت‌های دانش بنیان کشور روزانه ۷ تا ۱۰ متر حفاری و لوله گذاری را انجام می‌دهند.

او گفت: دستگاه‌های مینی حفاری مستقر در اهواز به ۴ دستگاه افزایش می‌یابد و  جنس زمین و ریزشی بودن منطقه موجب شده تا امکان حفاری جز با دستگاه‌های مینی حفاری ممکن نباشد.

کرمی نژاد گفت: شبکه فاضلاب اهواز در صورت تکمیل نیز توان دفع حجم بالای آب‌های سطحی را ندارد و برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی در این شهر ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی با اجرای ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر حفاری امکان پذیر است که با این کار مشکل آب گرفتگی معابر اهواز یکبار برای همیشه حل می‌شود که تحقق آن نیازمند همراهی مدیریت شهری و شهرداری است.

در سفر رییس جمهور به خوزستان در شهریور امسال، مقرر شد میزان انتقال آب از طرح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ‌های ایستگاه به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد که بازدید معاون اجرایی رییس جمهور در جهت سرعت بخشیدن به تحقق این وعده دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.