تشکیل جلسه پارلمان جدید عراق با دستور رئیس جمهور

با حکم برهم صالح، پارلمان جدید عراق باید تا ۱۰ روز دیگر اولین جلسه خود را تشکیل دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز (پنجشنبه) فرمان ریاست جمهوری را امضا کرد و خواستار تشکیل جلسه پارلمان جدید تا ۹ ژانویه ۲۰۲۲ شد.

برهم صالح با صدور این حکم پس از تائید نتیجه انتخابات پارلمانی عراق از سوی دادگاه فدرال این کشور، تاکید کرد که طبق قانون اساسی اولین جلسه پارلمان جدید باید تا ۹ ژانویه ۲۰۲۲ تشکیل شده و مسن‌ترین نماینده به عنوان رئیس اولین جلسه انتخاب شود.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که «محمود المشهدانی» به عنوان رئیس نخستین نشست پارلمان جدید عراق معرفی شده است.

رئیس جمهور عراق همچنین در حساب کاربری توییتر خود نوشت که امیدوار است با تشکیل دولتی توانا و کارآمد که حافظ منافع کشور و ارتقای حاکمیت، حفاظت و خدمت به مردم عراق است، به نیاز‌های ملی پاسخ دهد. او در ادامه خاطرنشان کرد که این امر مستلزم همبستگی برای دستیابی به اصلاحات مورد نیاز برای یک عراق باثبات و مرفه است.

فرمان برهم صالح پس از آن صادر شد که دادگاه عالی فدرال عراق روز دوشنبه، نتایج انتخابات زودهنگام عراق را که در ۱۰ اکتبر برگزار شد، تایید کرد. این دادگاه شکایت هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح را که خواستار ابطال نتایج به دلیل تقلب در انتخابات شده بود، رد کرد. العامری نیز پس از حکم دادگاه اعلام کرد که این حکم را با وجود مشکلات می‌پذیرد.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات جریان صدر به ریاست «مقتدی صدر» بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار