افشای دیدار وزیر خارجه عربستان با همتای صهیونیست خود

شبکه سی ان ان فاش کرد وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در یک نشست مجازی شرکت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی ان ان فاش کرد وزرای خارجه عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، در دیداری مجازی که در خصوص سویه اُمیکرون کرونا برگزار شده بود، به میزبانی وزارت خارجه آمریکا شرکت کردند.

بر پایه این گزارش، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا میزبان نشستی مجازی از طریق «ویدئو کنفرانس» و با حضور شماری از وزرای خارجه در خصوص جهش‌های کرونا بودند.

سی ان ان در ادامه گزارش خود اعلام کرد: در این نشست، وزرای عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند که این مسأله از آن جهت که دو طرف، روابط دیپلماتیک رسمی با همدیگر ندارد، اقدامی نادر به شمار می‌رود.

در بیانیه‌ای که ازسوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با شماری از وزرای خارجه در این نشست دیدار داشتند؛ هرچند در این بیانیه اسامی این وزرا مشخص نشده است. این در حالی است که یائیر لاپید، وزیر خارجه آمریکا درتوئیتی اعلام کرد که وزرای خارجه ژاپن، هند، مکزیک، استرالیا، آلمان و کشور‌های دیگر در نشست مجازی حضور داشتند؛ هر چند او به عربستان سعودی اشاره‌ای نکرد.

عربستان سعودی نیز بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرد؛ اما یک مقام سعودی به سی ان ان اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در این نشست مجازی شرکت داشته است.

همچنین وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان مبنی بر اینکه آیا عربستان نیز در این نشست شرکت داشته، مسأله را به طرف سعودی برای پاسخگویی ارجاع داد.

گفتنی است پیشتر وزیر خارجه سعودی در اظهاراتی، مدعی شده بود عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای کل منطقه مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار