افشای از بین بردن اسناد از سوی دولت نتانیاهو

منشی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در فایل ضبط شده‌ای اعتراف کرد قبل از ترک دفتر برخی اسناد را از بین برده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، تزاهی براورمن، منشی دفتر نخست وزیری نتانیاهو در نواری ضبط شده اعتراف کرد قبل از رفتن از دفتر و تحویل آن به نفتالی بنت برخی از اسناد را از گاو صندوق بیرون آوردم، آن‌ها را به معاونم دادم و به او گفتم فوراً آن‌ها را از بین ببرد.

برخی دیگر از افرادی که پیشتر در دفتر نخست وزیری نتانیاهو کار می‌کردند نیز اعتراف کرده بودند برخی اسناد قبل از تحویل دفتر به نفتالی بنت از بین رفته است.

پس از انتشار این خبر براورمن این نوار صوتی را تکذیب کرد و گفت: چنین اتفاقی نیافتاده است و من هر کاری کرده ام در چارچوب وظایفم بوده و هر گونه اتهامی به من در این زمینه کذب است.

سخنگوی نتانیاهو نیز این اظهارات را تکذیب کرده و گفت این اخبار جعلی است و اسنادی که از بین رفته اند تنها یک سری کپی اسناد دولتی بوده اند که پیشتر به صورت دیجیتال آرشیو شده بودند.

سخنگوی نتانیاهو از رسانه‌های خبری خواست هر چه سریعتر به خاطر انتشار این فایل صوتی و اخبار مربوط به آن عذرخواهی کنند.

در ماه ژوئن و پس از آغاز به کار کابینه بنت برخی رسانه‌های این رژیم در گزارش‌هایی متعدد اعلام کردند نزدیکان نتانیاهو برخی اسناد و مدارک دولتی را قبل از ترک دفتر نخست وزیری از بین برده اند.

هفته گذشته نیز، نیر هفتز، مشاور رسانه‌ای نتانیاهو شهادت داد که نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در دوران تصدی خود همواره اسناد و مدارک حساس را از بین می‌برد. وی در بخشی از اعترافات خود گفت: نتانیاهو همه چیز را خرد می‌کرد او حتی اگر لیست خریدی هم بود آن را از بین می‌برد.

بنیامین نتانیاهو که رهبر حزب راستگرا و افراطی لیکود است هم اینک با چندین پرونده فساد مالی دست به گریبان است. پیش تر وی و همسرش متهم به سوء استفاده از قدرت و استفاده از امکانات دولتی برای منافع شخصی شده بودند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار