برگزاری جلسه گروه‌های فلسطینی در واکنش به دیدار محمود عباس و بنی گانتس

گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن محکومیت دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانتس، برای بررسی این موضوع جلسه‌ای برگزار خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی اعلام کردند که پس از دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به زودی نشستی برای بررسی گام‌های همگانی برای پاسخگویی به این نشست برگزار خواهند کرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای دیدار گانتس و عباس را محکوم کردند و ضمن ابراز تاسف اعلام کردند: «دیدار محمود عباس  با بنی گانتس تروریست، جنایتی ملی و خیانت به خون شهدا و مایه عذاب اسیران ما در زندان‌های صهیونیست‌ها است.»

در ادامه بیانیه کمیته‌های مقاومت اسلامی فلسطین، آمده است: «ادامه شرط بندی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای مذاکره و صلح با دشمنان صهیونیست که فجیع‌ترین جنایات فاشیستی را علیه تمام مردم فلسطین مرتکب شده، تلاشی برای دادن امید‌های واهی دوباره به مردم مظلوم فلسطین است. ملت ما فلسطین به مقاومت و انقلاب خود ادامه خواهد داد و مقاومت مسلحانه در برابر دشمن صهیونیستی را تا زمان بازگشت و آزادی و پاکسازی اماکن مقدسش در خط مقدم قرار خواهد داد.»

از طرفی دیگر نیز، پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از محمد الهندی، رئیس بخش سیاسی و عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، گفت: «سیاست رژیم صهیونیستی و برخی میانجی‌ها برای ورود تسهیلات به غزه از طریق مجوز‌های کاری یا صدور مجوز برای برخی درباره اقامه نماز در مسجد الاقصی سیاستی برای استفاده از عنصر زمان است که فایده‌ای ندارد.»

الهندی در سخنانی مطبوعاتی افزود: «این سیاست مشکل دشمن یا ساکنان غزه را حل نمی‌کند، دشمن تلاش می‌کند پرونده مربوط به آتش بس و بازسازی را به پرونده نظامیان اسیر نزد مقاومت مرتبط کند که این مسئله برای مقاومت قابل قبول نیست.»

وی با تاکید بر مخالفت جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت با این سیاست گفت: «بازسازی و بهبود شرایط معیشتی حق مردم فلسطین است و گروه‌های مقاومت هوشیار و برای همه احتمالات آماده هستند.»

الهندی در ادامه با متهم کردن میانجی‌ها به ناتوانی در برابر سرکشی‌های رژیم اشغالگر، گفت باید برای همه احتمالات آماده بود. هیچ کس نمی‌خواهد غزه با مقاومت، دستاوردی داشته باشد. طرف‌های میانجی به آتش بس طولانی مدت و ازسرگیری روند صلح بین رژیم اشغالگر و تشکیلات خودگردان و بازگرداندن این تشکیلات به غزه تمایل دارند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز با اشاره به همراهی منصور عباس از نمایندگان عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی فلسطین در کنست رژیم صهیونیستی با مصوبات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان  از جمله سرکوب آنان در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی اعلام کرد او یک فرد خائن است که جایش در زباله دان تاریخ است.

این در حالی است که حساب توئیتری خبرگزاری شهاب به نقل از شبکه صهیونیستی کان نوشت: محمود عباس  در دیدار با بنی گانتس اعلام کرده بود که تا زمانیکه بر سر قدرت است، اجازه نخواهد داد هیچ گونه عملیات خشونت آمیز فلسطینی یا عملیات تروریستی و استفاده از سلاح گرم علیه شهرک نشین‌های صهیونیست انجام شود.

قابل ذکر است که محمود عباس پس از ۱۰ سال برای نخستین بار با حضور در اقامتگاه یک مقام صهیونیست با بنی گانتس دیدار کرد. آن‌ها در این دیدار درباره مسائل مختلف اقتصادی، امنیتی و عمرانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار