مذاکرات مخفیانه ولیعهد عربستان با رژیم صهیونیستی

برخی منابع از مذاکرات محرمانه نظامی میان ولیعهد عربستان و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وب سایت StrategyPage که مخصوص امور نظامی است، افشا کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به صورت مخفیانه در حال مذاکره با «بنی گانتس» وزیر جنگ و با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است تا برخی از سامانه‌های دفاع هوایی صهیونیست‌ها را که برای مقابله با پهپاد‌های بدون سرنشین طراحی شده‌اند، خریداری کند.

بر اساس گزارش همین وبگاه، ولیعهد سعودی به فکر خرید سامانه پدافند هوایی دیویدز اسلینگ (فلاخن داوود) است تا پدافند هوایی عربستان را که ضعف آن در مقابل پهپاد‌های یمنی مشخص شده است، بازسازی کند.

به گفته این وبگاه، دولت عربستان در تلاش است تا سیستم‌های دفاع هوایی ارزان‌تر را جستجو کند، زیرا هر موشک سامانه‌ای که در حال حاضر استفاده می‌کند، نیم میلیون دلار قیمت دارد.

وب سایت بین المللی نشنال اینترست نیز چندی پیش شکست ناگوار سامانه پدافند هوایی عربستان را با وجود صرف میلیارد‌ها دلار از سوی این کشور مورد بررسی قرار داد.

طی ماه‌های گذشته منابع عربستانی بار‌ها اعلام کردند که موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی (در جواب به حملات ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان) بار‌ها خاک این کشور را هدف قرار داده و در برخی از موارد نیز پدافند هوایی خریداری شده توسط عربستان توانسته در مقابل این حملات برخی از پهپاد‌ها و موشک‌ها را هدف قرار دهد.

چندی پیش نیز سخنگوی ائتلاف اذعان کرد که نیرو‌های یمنی ۸۵۱ پهپاد بدون سرنشین و ۴۳۰ موشک بالستیک به سمت عربستان پرتاب کرده‌اند.

عربستان در حالی قصد دارد از رژیم صهیونیستی سامانه‌های دفاعی بخرد که در جنگ ۱۱ روزه اخیر میان غزه و صهیونیست‌ها پدافند هوایی این رژیم نمی‌توانست بسیاری از راکت‌های پرتاب شده به اراضی اشغالی را رهگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۳۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ایران چرادوست دیرینه رژیم صهیونیستی وقاتل شیعه وسنی رانمیکشد؟فقط رزمایش که نشدکار.
آخرین اخبار