زنگ ایران سرسبز در مشهد بصدا در می آید

فردا هشتم دی ماه زنگ پویش مردمی ایران سرسبز، در مشهد بصدا در می آید و هزاران بذر و نهال توسط گروه های مختلف مردمی تقدیم زمین می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های جهادی، پوشش گیاهی در کشور احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین جامعه نهادینه و ترویج شود.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر حسب وظیفه هر ساله با اجرای طرح‌های احیای جنگل ها، مراتع و مدیریت آبخیز‌ها نسبت به سرسبزی و افزایش پوشش گیاهی تلاش می‌کند و امسال نیز در تداوم همین مسیر ابتکارات گسترده‌ای را با همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در قالب اسنادی مدون تحت عنوان «سند شجره» در دستور کار قرار داده است که دستیابی به امنیت زیستی و انسجام ملی در احیای سرزمین از مهمترین اهداف پیش بینی شده در این سند است.

پویش مردمی ایران سرسبز، ایران قوی و هر ایرانی یک درخت یک پویش مردمی و دایمی است که با مشارکت مردم و ۷۰ دستگاه و نهاد اجرایی در کشور راه اندازی شده و چشم انداز آن نیز ایرانی سرسبز و ایرانی قوی است.

برنامه پویش ملی ایران سرسبز با اجرای عملیات نهال کاری و بذر کاری روز چهارشنبه هشتم دی راس ساعت ۱۳ با حضور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیران اجرایی خراسان رضوی و اقشار مختلف مردم در کمربند سبز ارتفاعات جنوبی مشهد آغاز و بصورت هماهنگ و همزمان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام//ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این کارهای نمادین مشکل را حل نمی کنه لطفا مازوت نسوزانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تو نقشه های بین المللی هواشناسی برای آلودگی ایران بخصدص تهران نگاه کنید آلوده ترین شهر در منطقه آسیا بعد از چینه اینقدر قیمت خودرو را بالا نبرین تا مردم ترغیب به استفاده از خودرو حتی در فولصل کم بشن ،قبلا ذثدر زمان شهردا کرباسچی مردم به ترغیب از دوجرخه و پیاده روی میشدن آخر هفته ها مسابقات محله دوچرخه سواری برگزار میشد