پروژه‌های آبخیزداری تربت حیدریه نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه با ۵۰حوزه و زیرحوزه آبخیز، نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا قادری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه در دهگردشی به روستا‌های برس و کدکن گفت: تربت حیدریه ۵۰حوزه و زیر حوزه آبخیز به مساحت ۲۷۵هزار هکتار دارد که ۱۵ حوزه آبخیز آن دارای طرح‌های مطالعاتی تفضیلی - اجرایی می‌باشد که پروژه‌های آبخیزداری این حوزه‌ها نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

او گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های چند ساله اخیر، تنها راه مقابله با این پدیده طبیعی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری است که در صورت مشارکت و همیاری ساکنین محلی و مساعدت دولت اثرات مطلوبی در مهار سیلاب‌های فصلی داشته و نهایتا منجربه نفوذ آب به سفره‌های زیر زمینی شده و منجربه افزایش دبی آب قنوات، چشمه‌ها وچاه‌های پایین دست می‌شود.


بیشتر بخوانید




رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: سد‌ها و بند‌های خاکی ضمن تغذیه آب زیر زمینی پشتوانه محکمی برای چاه‌ها و قنوات است و مستقیما بردرآمد روستایی از طریق بهبود کشاورزی تاثیر مثبت گذاشته و موجب دلگرمی ساکنین در روستا‌ها را می‌شود و ماندگاری آنان را در روستا‌ها میسر می‌سازد.

قادری به طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در تقویت پوشش گیاهی حوزه‌های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: هرمرتعی که مطابق طرح‌های مرتعداری حفظ و حراست و بهره برداری شود علاوه بر حفظ پوشش گیاهی، دامداری را نیز تقویت می‌کند و در افزایش درآمد دامداران موثر است.


انتهای پیام/ا. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار