علی باقری: گفت‌وگو‌ها از صبح فردا درباره رفع تحریم‌ها آغاز می‌شود

مذاکره کننده ارشد ایران گفت: قرار شد از فردا (سه‌شنبه) گفت‌وگو‌ها با موضوع رفع تحریم‌ها آغاز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی در جمع بندی مباحث مورد گفت‌وگو در نشست امروز گفت: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام در آغاز دور هشتم گفت‌وگو‌های وین برگزار شد.

دور هفتم مذاکرات پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید از ۸ آذر آغاز شده و بعد از حدودا ۲۰ روز به پایان رسید.

پیش‌تر، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام نیز در حساب کاربری توییتر خود از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر (۶ دی) خبر داده و نوشته بود: مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.

رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین گفت: در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت آمیز بودن دور قبلی گفت‌وگو‌ها تأکید و اذعان داشتند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفت‌وگو‌ها حاصل شده و چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفت‌وگو‌ها فراهم شده است.

باقری افزود: نکته مهم در این نشست این بود که نمایندگان کشور‌های مختلف در این نشست بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین در دور هشتم گفت‌وگو‌های وین تأکید داشتند و بر همین اساس قرار شد از صبح فردا (سه‌شنبه) گفت‌وگو‌ها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
از صبح فردا شروع میشه و شب سال 3000 تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
از سال 82 این نشست ها رو داریم .... اگر دور اون میز هیچ چیزی هم نمی گفتند تا الان تحریم ها تموم شده بود احتمالا همدیگه رو هی تهدید می کنند
Canada
غلام
۰۰:۲۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فعلا امتیاز بدین
چه شماها ساده هستنی که فکر میکنید تحریم ها رو بر میدارن که شماها دوباره پول بدین حزب الله و بشار اسد!
هدف اونا چیزی دیگه هست
آخرین اخبار