باقری: ارائه تضمین‌های جدی درباره رفع تحریم‌ها ضرورت دارد

رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین گفت: رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات لازم و ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به ریاست علی باقری و انریکه مورا در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگو‌ها آمادگی کامل دارد.

هشتمین دور از گفت‌وگو‌های رفع تحریم عصر امروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و درباره نحوه ادامه گفت‌وگو‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد. تمامی هیأت‌ها در این نشست به پیشرفت حاصل شده در دور پیشین گفت‌وگو‌ها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند. همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.

در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه (فردا) هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

علی باقری و هیأت همراه امروز به منظور شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ وارد وین شد و پیش از نشست کمیسیون مشترک رایزنی‌های سه‌جانبه‌ای را با هیأت‌های روسیه و چین داشت. وی ملاقاتی با انریکه مورا و همچنین نشستی دوجانبه با مذاکره کننده ارشد فرانسه نیز داشت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمسعود سلطانی
۰۷:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
این تضمین جدی که همه میگین چی هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بیچاره ملت بی پناه ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
خخخخ آمریکا هیچ تضمینی نمیده فقط می تونین با غنی سازی بیشتر آمریکا رو مجاب کنید در غیر اینصورت بازنده هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سرکاری ! هیچی دستتون نمی گیره ! توافق مهم نیست اینها ژست سیاسی !!! غربیها چیزی به شما نمی دهند
مگر قبلا" 2 بار توافق نکردید ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آقای بافری میشه این سوال رو جواب بدی
تحریمها به صورت یکجانبه از سوی امریکا وضع شده و شما رفتی با چند تا کشور دیگه از جمله چین و روسیه که به ادعای خودتون با شما توافق و تفاهم دارن مذاکره میکنید
آیا این رویکرد عقلانی هست ؟
همه میدونن تروئیکای اروپایی دنبال تنش در هیچ منطقه ایی نیست خصوصا خلیج فارس و اونا دنبال بازار مصرف برای تولیداتشون هستن اما چون بازار مصرف امریکا بزرگ هست دارن از امریکا حمایت میکنن تا بازار امریکا را از دست ندن پس مذاکره برای رفع تحریم بدون حضور تحریم کننده یعنی چه؟ رهبری دستور داده با امریکا مذاکره مستقیم نشه خوب از رهبری نپرسیدید پس با کی برای چی باید مذاکره کرد؟
شما سانسور چی محترم و اعضای خبرگزاری هم عقل و شعور دارین از خودتون سوال کنید نه جواب بدید و نه منتشر کنید به هر حال با سانسور نقد بر عملکرد رهبری یه روزی تحریمها یقه شما رو هم میگیره
روزی که خواهر مادر برادر فرزند پدر و اطرافیان شما مثلا سرطان بگیرن و دارو باشه اما به خاطر تحریم وارد نشه و عزیز شما جلوی چشمتون بربر بشه و شما ببینید هنوز باقری داره سر میز بدون حضور امریکا سر رفع تحریم مذاکره میکنه بازم اینجوری تیتر میزنید ؟ اون روز دیر نیست
امریکا زیر بار این مزخرفات نمیره و اگه منافع سیاسی و اقتصادیش تامین نشه اگه صد بار هم امضا کنه باز هزار بار میزنه زیرش
البته نه رهبری و سران هیچ کدوم آسیب نخواهند دید چون همه چیز براشون فراهم هست و این بین فقط مردم هستن که داغون میشن شما را به وجدان و شرف تون ارجاع ندادم چون دارید از حکومت حقوق میگیرید و سنگ نظام رو به سینه میزنید اما مردم هم حق دارن حق تعیین سرنوشت حق حاکمیت و هزاران حق دیگه
فعلا این سیاستها روزگار مردم را سیاه کرده از طرفی پول و قدرت و اسلحه هم دست مردم نیست اما تا کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammad fakhri
۰۰:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
آرزوی من این است آدمها بهترین بدن و بهترین تکنولوژیها را دارا باشند و الله هرچه حیوانات از او بخواستند به آنها بدهد!!
Canada
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
برجام چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
پس چرا آمریکا نیست تومذاکره قلدر نیومده خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۶ دی ۱۴۰۰
چرا امریکاییها نیستن ؟؟؟؟؟؟ اگ قراره ب برجام برگردن خو تو جلسات بودن ...ای خداااا چقد سرکارن ملت بابا چن ساله میگید امریکا باید برگرده چقد مذاکره چقد جلسه یا اره یا ن ایهمه جلسه ایهمه هزینه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
آقای باقری حرف مقام معظم رهبری و مصوبه کاهش تعهدات هسته ای مجلس راسند قرار دهید و به چیزی کمتر از راستی آزمائی راضی نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
چقدر عقب نشینی! اول تضمیت عدم خروج مجدد بعد لغو یکجای همه تحریمها و حالا تضمین برای غو تحریمها!!! یعنی چی؟ خوب این را همان هشت ماه پیش میپذیرفتید تا این همه بدبختی به مردم وادر نشود! لازم بود از چین و روسیه دستور بگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
تضمینش دست اسرائیله و تا وقتی که اسرائیل چراغ سبز نده هیچ تحریمی لغو نمیشه
آخرین اخبار