تجویز ۹۹ درصدی نسخ پزشکی در بستر الکترونیک

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تجویز ۹۹ درصدی نسخ پزشکی در بستر الکترونیک در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مختاری معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ مطابق با قانون، تجویز نسخ پزشکی باید فقط از درگاه الکترونیک باشد و هیچ پرداختی خارج از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی انجام نخواهد شد.

او گفت: تا امروز پنجم دی ماه، تحقق نسخه نویسی الکترونیکی در استان به ۹۹ درصد رسیده و این درحالی است که این موضوع در برخی شهرستان‌ها از جمله سرایان، سربیشه، نهبندان و بشرویه به طور ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مختاری گفت: تنها تعداد اندکی از دندانپزشکان، پزشکان متخصص و فوق تخصص فاقد قرارداد هستند که آن هم در مرحله بازدید و عقد قرارداد است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برای اینکه بیمه شدگان بیمه سلامت در استان دچار مشکل و سردرگمی نشوند، دسترسی ثبت نسخه الکترونیک در سامانه بیمه سلامت برای پزشکان و مراکز درمانی غیر طرف قرارداد نیز ایجاد شده تا فرآیند الکترونیکی نسخه نویسی دچار مشکل نشود و مردم نیز بتوانند خدمات مورد نیاز خود را الکترونیکی دریافت کنند.

او گفت: در حال حاضر کلیه داروخانه‌ها و مراکز درمانی سطح استان طرف قرارداد این اداره کل هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.