نسخه نسخ الکترونیک پیچیده نشد

طرح نسخه نویسی الکترونیک که باید بر اساس قانون از اول دی ماه اجرا می‌شد، به طور کامل در خراسان جنوبی اجرایی نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ۳۰ آذر ماه آخرین مهلت دریافت نسخه‌های کاغذی بود اما همچنان در داروخانه‌ها نسخه‌های کاغذی پذیرش می‌شود، پزشکان نسخه‌های کاغذی صادر می‌کنند و اجرای این طرح به تأخیر افتاده است.

طبق قانون پنجم و ششم توسعه، دولت باید امسال این طرح را اجرا می‌کرد؛ مزایای این طرح شامل جلوگیری از مصرف بی رویه دارو، تداخلات دارویی، رفع خطا‌های نسخه خوانی و جلوگیری از قاچاق دارو است.

اجرای موفق این طرح منوط به تهیه زیرساخت‌های آن است تا بیمه شدگان به راحتی از خدمات نسخه های الکترونیک استفاده کنند و بیمه سلامت پیشتاز در اجرای این طرح است.

خراسان جنوبی پیشتاز در اجرای طرح نسخ الکترونیکی

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در استان حدود ۹۰ درصد و در ۵ شهرستان ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند.

او گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه نخسه نویسی الکترونیک  است.

اربابی گفت: صد درصد پزشکان طرف قرارداد، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلنیک که شامل آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها می‌شوند به نسخه نویسی الکترونیک متصل شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: همچنین برای مطب‌های غیر طرف قرارداد دسترسی به نسخه نویسی الکترونیک فراهم شده است و کلمه عبور و آموزش‌ها لازم به این پزشکان داده شده است.

او گفت: تعداد اندکی از پزشکان طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد هنوز به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل نشده اند و این امر سبب شده است تا برخی از نسخه ها به صورت دستی صادر شوند و در داروخانه ها نیز این نسخه ها پذیرش شوند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.