فضای کتابخانه های عمومی گچساران افزایش یافت

رئیس کتابخانه های عمومی گچساران گفت: زیر بنای کتابخانه های این شهرستان ۴۰ هزار متر مربع است که در چند سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کوروش حسنی رئیس کتابخانه های عمومی گچساران گفت: ۱۵ هزار متر مربع به فضای کتابخانه های این شهرستان در چند سال گذشته در قالب هشت باب کتابخانه افزوده شد.

او بیان کرد: در این مدت سرانه فضای مطالعه در این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ تن یک مترمربع بوده در حالی که هم اکنون به سه متر مربع رسیده است.

حسنی تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ باب کتابخانه در مناطق مختلف این شهرستان وجود دارد.

او اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.

رئیس کتابخانه های عمومی گچساران افزود: این کتاب ها درقالب ۸۰عنوان کتاب آماده ارائه به علاقه مندان به کتابخوانی در گچساران است.

حسنی اظهار داشت: ۱۵ هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی این شهرستان وجود دارد.

او ابراز کرد: ۱۰ هزار نسخه کتاب کمک آموزشی در کتابخانه های این استان موجود است.

حسنی ادامه داد: این تعداد کتاب ها در راستای ایجاد عدالت فرهنگی و دسترسی همه افراد جامعه به خصوص اقشار کم بضاعت برای استفاده از کتاب‌های کمک درسی است.

او گفت: این کتاب های کمک درسی یکی از موضوعات پر مخاطب در کتابخانه است که با توجه به لزوم بروز رسانی کتاب های کمک درسی می تواند نقش مهمی در رضایت مندی اعضای کتابخانه های عمومی ایفا کند.

شهرستان گچساران با ۱۵۶ هزارتن جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.