مرادی: اگر ورزشکاری ۳ بار کارت زرد بگیرد مطابق با یک تست دوپینگ مثبت است

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره آخرین وضعیت این رشته بعد از کسب نایب قهرمانی جهان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان درباره حواشی به وجود آمده در کنگره جهانی اظهار داشت: با توجه به اینکه کمیته بین المللی المپیک هشدار‌های جدی به فدراسیون جهانی وزنه برداری داده بود، بسیاری از کار‌ها توسط هیئت رئیسه فدراسیون جهانی انجام شد، اما هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در این نشست تصمیم بسیار قاطعی گرفت. مثلا اگر در سال‌های گذشته کشور‌هایی سابقه دوپینگ داشتند سهیمه این کشور‌ها را کاهش می‌دادند. این در حالی است که الان تصمیم گرفته شد اگر در ۱۸ ماه منتهی به المپیک ۳ مورد دوپینگ مطرح شود آن کشور برای همیشه از مسابقات المپیک کنار گذاشته خواهد شد. من به همه ورزشکاران کشورمان هشدار می‌دهم که این موضوع بسیار جدی است.

اگر ورزشکاری ۳ بار کارت زرد بگیرد مطابق با یک تست دوپینگ مثبت است

رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: حتی اگر ورزشکاری نصف روز در اردو حضور نداشته باشد ما نمی‌توانیم با او کنار بیاییم، زیرا مسئولان آدرس خانه این ورزشکاران را دارند و ممکن است به صورت سرزده به منزل این ورزشکاران بروند. همچنین اگر ورزشکاری ۳ بار کارت زرد بگیرد مطابق با یک تست دوپینگ مثبت برای فدراسیون آن کشور خواهد بود. دیگر مثل گذشته نیست که ورزشکار دل به خواهی در اردو شرکت نکند.

مرادی بیان کرد: ما دیگر نمی‌توانیم غیبت ورزشکاران را بپذیریم و اگر افسر‌های ضد دوپینگ بیایند و ورزشکاران ما برای آزمایش در اردو حضور نداشته باشند مطابق با یک نمونه مثبت برای وزنه برداری کشور جریمه خواهیم شد. در هر صورت رسول معتمدی، علیرضا یوسفی، مصطفی جوادی و امیر حقوقی آینده‌های المپیکی وزنه برداری ایران هستند و آن‌ها باید در چنین شرایط سختی قرار بگیرند.

بعضی از رشته‌های ورزشی انگار برای خوش گذرانی به مسابقات اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره ناراحتی ملی پوشان از شرایط فعلی بیان داشت: تیم ملی وزنه برداری ما در مسابقات جهانی با ۹ نفر به نایب قهرمانی جهان رسید، اگر کمیته ملی المپیک کمک نمی‌کرد ما قطعا نمی‌توانستیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم. اصلا انصاف نیست که با این وزنه بردران بخواهیم به این شکل برخورد کنیم. بعضی از رشته‌های ورزشی هستند که معلوم نیست به مسابقات اعزام شده اند یا برای خوش گذرانی رفته اند، اما وزنه بردران ما با تمام مشکلاتی که داشتند موفق شدند نایب قهرمانی جهان را به دست آورند.

حامیان مالی به وزنه برداری توجه نمی‌کنند

رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: وزنه برداران ما بار‌ها نشان دادند که با دست خالی چه مقدار توانمند هستند. حامیان مالی باید به کمک این رشته بیایند. سوال من این است چرا نباید هیچ حامی مالی به ما کمک کند؟ اینکه به یک رشته کمک می‌شود و همه گونه امکانات دارند، اما به ما که چنین فضایی را برای موفقیت داریم رسیدگی نمی‌شود جای نگرانی دارد.


بیشتر بخوانید


الان برای یک سفر باید ۳ میلیارد هزینه کنیم

مرادی تاکید کرد: مقصر اصلی این وضع بنده هستم. اگر من هم مانند دوستان مشکلات را رسانه‌ای کنم در آن صورت بودجه هم به ما تعلق می‌گیرد. من فقط ۱۰ درصد بودجه فدراسیون را گرفته ام، اما می‌گویند از مسیر بودجه منحرف شده ام. خیلی از این وزنه‌برداران ما مدت‌ها است که هیچ حقوقی نگرفته‌اند. ما طبق برنامه جلو می‌رویم و انتظار داریم طبق همین برنامه حمایت شویم. الان شرایط مثل سال‌های گذشته نیست که یک تیم با ۵۰۰ میلیون اعزام شود. الان برای یک سفر باید ۳ میلیارد هزینه کنیم. اگر قرار باشد به این شکل جلو برویم مجبور هستم اردو‌ها را تعطیل کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اصلا به روی نا مبارکش نمیاره که بزرگترین مشکل وجود خودش هست و چمبره ای که روی پست ریاست زده
آخرین اخبار