وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

موافق پرداخت یارانه نقدی هستیم/ ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق در کشور داریم

عبدالملکی گفت: بر اساس آمار خالص، بیمه شدگان تامین اجتماعی ۱۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال گفت: فعالیت زیست بوم ملی اشتغال، ایجاد ۲۱۵ هزار فرصت شغلی جدید طی ۳ ماهه گذشته در سامانه رصد، توافق با ۲۶ دستگاه‌ها برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل طی ۱۸ ماه از اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس آمار خالص بیمه شدگان تامین اجتماعی ۱۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. با این حال ۷ الی ۸ میلیون مشاغل غیر رسمی داریم که بیمه ندارند و تا زمان تکمیل زیست بوم اشتغال اتکای ما برای نرخ بیکاری بر داده‌های مرکز آمار است.

عبدالملکی ادامه داد: ۱۷۱ عنوان برنامه اشتغال تدوین شده که اولویت آن بر فعالیت‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل است طراحی و تدوین اطلس الگو‌های اشتفالزایی کشور با کمک ۷۱ دستگاه انجام شده است.

وی افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی، تامین مالی، تقویت فناوری کارهایی است که در کف میدان بازار کار باید انجام شود. از بالا هم تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را داریم. تبدیل مجوز محور بودن به ثبت مشاغل خانگی مثل موسسات‌ فنی‌وحرفه‌ای از مصوبات دیگر جلسه‌ی دوم شورای عالی اشتغال بود و مصوبات جلسه‌ی گذشته به طور متوسط ۳۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال وضعیت اشتغال بهتر خواهد شد.

وجود بی عدالتی در اشتغال

عبدالملکی تصریح کرد: ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق در کشور داریم که حتی یک ساعت در هفته کار نمی‌کنند و در اولویت هستند اما برای آن‌هایی که اشتغال ناپایدار و غیر رسمی دارند هم باید برنامه‌ریزی شود. دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ناامید از کار داریم که اگر چرخ اشتغال به گردش در بیاید متقاضی کار می‌شوند.

وی گفت: تامین مالی، اهدای تسهیلات در رسته‌های شغلی مختلف به شرط ارائه لیست بیمه‌شدگان و ایجاد اشتغال از کارهایی است که در تولید انقلاب ایجاد می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سامانه جامع کاریابی‌ها که از امروز کار خود را آغاز کرده است، سه نوع مخاطب مختلف دارند. اول کاریابی‌ها و بعد کارفرمایان و کارجویان البته این سامانه مثل بازار است و ممکن است به دلایل مختلف کارفرما یا کارجو نتیجه مورد نیاز خود را به دست نیاورند.

موافق یارانه نقدی هستیم

عبدالملکی درباره باز توزیع منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ حداقل ۳۰ درصد انحراف دارد و منافع آن به مردم نمی‌رسد و باید اصلاح شود و بر اساس لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد اما عواید حاصل از آن در قالب سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها به شکل‌های مختلف توزیع می‌شود در نتیجه یارانه نقدی بخشی از مردم افزایش خواهد یافت. بخشی از این یارانه به سازمان‌های بیمه‌‌گر بابت دارو پرداخت خواهد شد مقداری هم صرف تولید می‌شود.

وی افزود: در موضوع یارانه‌ها این‌که به چند دهک‌ چه یارانه‌هایی پرداخت شود منوط به آیین‌نامه‌های بعدی است و این‌که یارانه به صورت کالایی باشد تصریح نشده و ما در دولت این نظر را نداریم ما موافق پرداخت یارانه نقدی به مردم هستیم و بخش غیر نقدی به سازمان‌های خدمات‌رسان برسد.

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی در بودجه اظهار کرد: کاهش ورودی صندوق‌های بازنشستگی و به تبع کاهش هزینه‌های آن‌ها نتیجه‌ی افزایش سن بازنشستگی است با توجه به این‌که امید به زندگی افزایش پیدا کرده و صندوق‌های بازنشستگی تحت فشار هستند باید این اتفاق به تدریج انجام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
بیکاران کارتن خواب.یارانت گیرندگان بازارناصرخسرو.مهم اینه بودجه چجوری سمت تولیدکمپرسوریخچال وموتورکولرنرفته.
-
عباس گودرزی
۱۰:۳۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام وقتی نظر علمی را منعکس نمی کنید مدیران نظام فکر می کنند مردم کوتاه فکرند و خود شما خبرنگاران نیز جزء مردم هستید . لذا نترسید نظرات را منعکس و واکنش را به مردم واگذار کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
خوب یکیکه شغل داره و سرکار میره خانه و ماشین آنچنانی داره گرفتن یا نگرفتن یارانه چقدر در زندگیش تاثیر میگذارد ! با پول یارانه بفکر کار و تولید مولد برای کم کردن آسیب های اجتناعی و بالا بردن ارزش پول ملی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
آقای وزیرمحترم اگر دنبال رفع بیکاری وبدون هزینه وبارمالی به دولت هستید لطفا بازنشسته های ادارات مثل آموزش وپرورش که قصدرفتن را ندارند خاتمه دهید وبطور خودکار چندمیلیون جوان تحصیل کرده به سرکاربرمیگردند نه اینکه مثل رئیس کمیسون آموزش مجلس خودش دررسانه اعلام کرد که من 36 معلم هستم حتما 10 سال جای دیگری سابفه دارند پس بااین اوصاف هیچ موقع جای خالی برای جوانان نیست وبعد درعجم ایشان خودشان درمسند قانون است واویلا
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۰۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
دراین کشور اگرکسی هم بخواهد دلسوزانه خدمت کند کسانی هستن بخاطرمنافهشان نمی گذارند هرکسی به هرنفعی به این مردم ومشکلات خیانت کند خدا ازمیان برش داردمن بازنشسته با ماهی یک میلیون هشصدهزارتومان چکارکنم باید باشصت سه سال سن باید جلوامثال نوه ام خم راست بشوم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خدای خسته نشدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
با وجود تورم یارانه جدید بعد از چند ماه به مبلغ ناچیزی تبدیل میشود وخود باعث تورم میشود این یک دور باطل است باید فکر دیگری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
پیشنهاد میکنم فقط به ۴۰ میلیون نفر یارانه بدین مال بقیه رو حذف و صرف اشتغال جوانان کنید،میشه با این رقم بالا برای هر شهر کارخانه بازیافت زباله ساخت،برای حفظ محیط زیست هم خیلی خوبه و کارخانجات فرآوری میوه ها و ... اونم بصورت تعاونی باشه بهتره،خلاصه خیلی کارها میشه کرد،فقط لطفا هر کاری میکنید زود تر انجام بدین،من با شغل ناقصی که دارم! و جوونم هستم! بیشتر و خیلی بیشتر نگران حال دیکر هم سن سالان خودمم که بیکارن و ازدواجم نکردن و ..‌ آدم حالش گرفته میشه!
خدا لعنت کنه کسانی رو که به این ملت بزرگ خیانت کردن و دارن ادامه میدن،لعن الله علی قوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
آقای وزیر پیشنهاد میکنم یارانه دهک های بالا رو حذف و فقط به ۳۵ الی ۴۰ میلیون نفر یارانه بدین،مبالغ حاصل از حذف شده ها هم رو صرف اشتغال جوانان کنید که با این کار جوانی که کار داره و درآمد حتما روحیه و امید به زندگیم افزایش پیدا کرده ازدواجم میکنه و بچه دار هم خواهد شد و خونه و ... فراهم میشه،البته با توکل بر خدا،لازمم نیست نمایندگان محترم هم دق دقه افزایش رقم وام ازدواج و اختصاص دادن وام بچه و خونه و ماشین ... داشته باشن و جونو اول زندگی با کلی بدهي راهی خانه بخت کنند.
ای کاش به جوونا ماهیگیری یاد بدین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یارانه رونصفشوکالابدید نصفشوپول نقدی!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۰:۵۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
بانک دومیلیون وام میدهد چقدر ضامن میگیرد چطور بانک مرکزی ارز۴۲۰۰ بدون ضامن داده بمن شما که دادند اقا زادها و افراد وابسته بخودشون گرفته اند ایا اینطور نیست بی حساب و بدون نظارت ارز ۴۲۰۰ داده اند درد مملکت فساد رانت تبعیض و نا عدالتیهاست وگرنه دین و قران و اسلام گناهی ندارد گناهکار من مجری قانون هستم که ایین نامه و مقررات را اجرا نکرده ام خداوند ان شااله به کمک مردم قوه قضاییه پیگیری خواهند کرد اگر حکم قران در مورد این چنین افراد پیاده بشه کسی حق دسترسی و دزدی به اموال دولت و مردم نخواهند داشت ان شااله انروز را ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۲۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
عزیزم وقتی شما به پسرت پول میدی وثیقه میگیری؟ اینا کل دارایی کشور را سهم خود می دانند و دادن پول و هر چیزی به آقا زاده ها را حق مسلم حکومت می دانند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
جناب آقای شاهرخ خان،من نمیدونم این چه منطقی که امثال شما دارن که مدام تکرار میکنید " اینا " این اینا دقیقا کیا هستند؟؟؟
نه داداش من این اینای که میفرمایین نه حاکمیت رو و نه تمام مردم این سرزمین رو شامل نمیشه!
اینان همان هایی هستند که تا فرصت یا موقعیتی پیدا میکنن با ریا و تزویر بالا رفته از جایگاه خودشون سواستفاده میکنن.
میگه که گر بر سر نفس خود امیری،مردی!
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۰:۲۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
اولا که تعداد بیکاران کشور از ۲۰ میلیون گذشته و سال به سال هم با فارق التحصیلی یه عده دانش آموز و دانش جو هی به این تعدا اضافه میشه الان شما هی ۱۰ ساله که دارید میگید تعداد بیکار در کشور ما ۱۳ میلیون نفره چی از ۱۰ پیش تا الان ثابت مونده تازه شما توی این ۱۰ سال شغلی که ایجاد نکردین هیچ تازه شغل خیلی ها هم ازشون گرفتید و بیکارشون کردید بعدشم بیکار مطلق توی کشور بالای ۸ میلیون نفر داریم تازه بیشترم که روز به روز داره به آمارش اضافه میشه و شما ها آندر خم یک کوچه اید
-
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
افزایش سن بازنشستگی و آنهم بامحاسبه 3سال اخر خدمت جهت دریافت مستمری به ضرر باز نشسته ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
والا من رو خانواده م بیمه ازاد تامین اجتماعی کردن، یموقع کرونا گرفتم کارم ب بیمارستان کشید حداقل پول درمان ندم وگرنه بیکارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
بازار از دست دولت خارج شده و قیمتها سر به فلک کشیده توان اداره بازار را ندارند باید فکری کرد وگرنه کمر مردم به معنی واقعی از بار این گرانی خواهد شکست از دری که فقر بیایید از در دیگر دین بیرون می رود اعتقاد مردم به خیلی از باورهای ملی مذهبی به خاطر تورم بی سابقه و گرانی افسار گسیخته کم شده است هنوز باید آماده گرانی بر داشتن ارز ۴۲۰۰ هم بود خدا به خیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
به جای اینکه یارانه بدید قیمت اجناس رو پنج برابر بیارید پایین تر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
اخه یارانه نقدی به چه درد میخوره وقتی قیمت اجناس همزمان ده برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۳۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چندوقت پیش سرباز انتظامی حاضرنبودمعتادرابگیردومیگفت بعدش آزادش میکنند به امانتداران بدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
حقوق سربازان را زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
آدم زنده وکیل وصی نمیخواد،کل یارانه های پنهان را حذف کنید ومعادلش را به نرخ روز به حساب همه واریز کنید تا هر کس هر کجا صلاح دید خرج کند ودنبال هیچ روشی برای دخل تصرف در ان نباشید،چون درآن صورت باز هم دزدی وفساد وپارتی بازی وبی عدالتی باقی میماند.نفری بالای۲ میلیون تومان در ماه میشود.از تمام املاک ۵درصد ارزشش مالیات سالیانه دریافت وبین همه مساوی تقسیم کنید،دیگر هیچ فقیری نداریم،ناهنجاریها کم میشود وحتی ثروتمندان هم راحتتر زندگی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
شما یارانه را از حدود۱۵سال پیش ثابت نگه داشتید ولی کالاها وخدمات را چندین برابر کردید بطوریکه بایارانه هرفرد نمی توان یک شانه تخم مرغ خریدباید شاخص های رفاهی جامعه بالا برودیارانه فریبی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
در آمار بیکاری باید کسی هم که کامل کار میکند ولی درآمدش نصف سطح متوسط درکشور است،نیم نفر حساب کرد نه اینکه کسی که درهفته ۲ ساعت شاغل است را جزء شاغلین حساب کنیم،خودمان را که نمیتوانیم گول بزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۴۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
نه پول نقد باشه که هرکس هر نیاز خانواده خودش رو با پول نقد در هرجا باشه استفاده کنه کارت هدیه باشه انحصاری میشه مثلا فقط یک فروشگاه یا یک مغازه این اشکاله مستقیم مثل تا الان بود خیلی خوب بوده وباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
تا چند دقیقه قبل من موافق طرح حذف ارز۴۲۰۰ بودم اما انکار شما ه‍مان دروغگوهای سابقید و هیچ تغییر رویه نمی بینم ببین من اگر بازهم سن باز نشستگی افزیش پیدا کرد توی سر در اداره بیمه .………اینو گفتم که حواست رو جمع کنی مردک باز هم که تمام نا بسامانیها را میخواهید با حذف ارز ۴۲۰۰حل کنید یعنی چندر غاز کف دست ملت بعد برو اگه تونستی زندگی کن یا این ....که خوردی را اصلاح کن تو باچه رویی این حرفها رو زدی و یا شاید راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
با سلام به نظر من یارانه خوبه ولی تا زمانی که اقتصاد ما وابسته به پول نفت باشه اوضاع همین طور باقی ایست بخاطراینکه مردم با یارانه 45هزارتومانی چقدر قدرت خریدشان بالا رفت که حالا بخواد با بالا بردن یارانه ها بالا بره مسئولین باید اول برگردن بازار پولی و نرخ ارز را ثابت کنن بعد به فکر یارانه ها باشند چون با تزریق پول ارز هم بالا رفته وهم اجناس هم دوبرابر و حکایت همان یارانه ۴۵ هزارتومانی میشود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۱۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
این همون نبود که میگفت با یک میلیون تومن شغل ایجاد میکنم دولت روحانی عرضه نداره خب حالا برای این دو میلیون نفر هم کار درست کن فکر کنم حالا میفهمم بیرون گود نشستن و حرف زدن هیچ کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۰۷:۱۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
در مورد اشتغال این نکته را باید مطرح کرد که چه تعریفی از شغل داشته باشیم و منظور از اشتغال کامل چیست؟آیا هر بیمه شده ای ولو (عمر،صندوق روستایی و...)در اشتغال کامل به سر می برد؟مسلما جواب منفی است.به طور مثال:فرد دانش آموخته ای که رشته اش لیسانس شیمی بوده به عنوان رفتگر مشغول خدمت شده،یا فرد دیگری که لیسانس ریاضی دارد در کارخانه ترشی کارگری می کند و بیمه هم دارد.این افراد بیمه دارند اما شغلشان مرتبط نیست.در آمار سرباز،دانشجو،زن خانه دار شاغل به حساب می آید در حالی که این افراد در بدنه ی اقتصاد تاثیر ندارند.انواع بیکاری، فصلی،اشتغال کاذب،وپنهان را نیز باید به موارد بالا افزود و از شاغلین کسر کرد و سپس آمار واقعی اشتغال را به دست آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یارانه یا باید به همه ایرانیان ساکن ایران پرداخت شود و یا اگر قرار شد به همه ندهند فقط به 3-4 میلیون نیاز مند واقعی پرداخت شود ، اینکه به 60 میلیون بدهند عدالت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
درستش این که یارانه رو بدن به تقریبا ۳۰ یا ۴۰ میلیون نفر که نیازمند واقعی هستند،نه به ۸۰ میلیون نفر.
Germany
ناشناس
۰۲:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یارانه نقدی باشه ولی توی کارت باشه و فقط بشه باهاش خرید کرد و به پول تبدیل نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
پیشنهاد عالی بود.
فقط هم بشه کالای ایرانی خرید.
آخرین اخبار