رعیتی فرد:

واحد‌های تولیدی سراسر کشور طی ۶ ماه آینده بازرسی می‌شوند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرف ۶ ماه آینده واحدهای تولیدی سراسر کشور تحت بازرسی کار قرار می‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کردند باید بتوانیم در دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اجرای قانون کار، تشکل‌یابی و کمیته حفاظت فنی حوزه‌ی ایمنی را پیگیری کنیم تا دغدغه‌ی کارگران به حداقل برسد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: موضوعاتی مانند طبقه‌بندی مشاغل در بسیاری از مراکز تولید طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود، اما نیاز به بازبینی و بروزرسانی دارد و امیدواریم تا ۶ ماه آینده کل کشور از نظر اجرای قوانین کار بازرسی شود.

رعیتی فرد ادامه داد: کشور را به ۵ قسمت تقسیم کرده‌ایم و مدیران و کارشناسان و بازرسان ستادی وزارتخانه در حال رصد هستند تا گزارش کاملی از وضعیت واحد‌های تولیدی با انجام بازرسی‌ها تهیه کنیم.

وی افزود: بعد از بازرسی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سراغ وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد که در زمینه تولید فعالیت دارند وارد می‌شویم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دستمزد کارگران بیان کرد: دو جلسه شورای عالی کار تشکیل داده‌ایم و کمیته مزد فعالیت خود را آغاز کرده است و شرکای اجتماعی در حال بررسی میزان هزینه‌های زندگی هستند و پژوهشی هم توسط تامین اجتماعی برای بررسی مزد منطقه‌ای انجام شده است تا در بتوانیم قبل از پایان سال به نتیجه برسند تا هم حق کارگر ادا شود و هم چرخ تولید کارفرما بچرخد.

رعیتی فرد درباره ایمنی کارگران تصریح کرد: بازدید سرزده از واحد‌های تولیدی برای سرکشی از ایمنی کار، قراردادها، بیمه بر عهده‌ی بازرسین کار است در حال حاضر به مقاوله‌نامه بازرسی کار هم پیوسته‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت جهانی استفاده کنیم تا از نیروی کار صیانت کنیم و ایمنی را افزایش دهیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار