هشدار العامری درمورد تبعات عدم خروج آمریکایی‌ها از عراق در موعد مقرر

رئیس ائتلاف فتح عراق درمورد ایجاد بی‌ثباتی در صورت عدم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تا پایان سال جاری هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرات نیوز، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح عراق در دیدار با سفیر ژاپن در بغداد نسبت به خطر ایجاد بی‌ثباتی در صورت عدم خروج نیرو‌های خارجی از این کشور تا پایان سال جاری میلادی هشدار داد.

دفتر هادی العامری در بیانیه‌ای اعلام کرد که او با استقبال از «کوتارو سوزوکی» در دفتر خود، روابط میان عراق و ژاپن و راه‌های توسعه آن در راستای پاسخ به نیاز دو ملت دوست را بررسی کردند.

رئیس ائتلاف فتح در این دیدار از نقش مهم ژاپن در منطقه تمجید کرد و مواضع دولت این کشور در حمایت از ثبات در عراق و تحکیم روند دموکراسی را ستود.

وی گفت: «موضع ما در ارتباط با حضور نیرو‌های خارجی در کشور واضح است؛ حاکمیت ملی خط قرمز ماست. اگر این نیرو‌ها در موعد مقرر از عراق خارج نشوند، باعث ایجاد بی‌ثباتی در کشور خواهند شد.»

العامری توضیح داد: «در صورت نیاز عراق به مستشاران خارجی برای اهداف آموزشی و مشورتی، باید طبق قانون اساسی و قوانین جاری عراق به صورت شفاف باشد.»

سفیر ژاپن نیز در این دیدار به نوبه خود از نقش بزرگ عراق برای ایجاد ثبات در کشور‌های منطقه تمجید کرد و گفت: «ژاپن به حمایت خود از بغداد در همه زمینه‌ها ادامه خواهد داد. دنیا تحولات عراق را دنبال می‌کند و امیدوار است که بحران سیاسی آن مبتنی بر راه‌های دموکراتیک حل‌وفصل شود.»

طبق قانون مصوب پارلمان عراق و توافق دولت این کشور با آمریکا، نیرو‌های خارجی باید تا پایان سال میلادی جاری عراق را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار