کاروان اشغالگران آمریکایی در بابل ۳ بار هدف قرار گرفت

منابع عراقی از حملاتی علیه کاروان‌های لجستیکی اشغالگران آمریکایی در استان بابل خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صابرین نیوز، کاروان‌های لجستیک آمریکا بامداد امروز در منطقه‌ای در گذرگان جریشان به استان بابل سه بار مورد هدف قرار گرفت:

گروه فاتح خیبر مسئولیت حمله به کاروان آمریکا در جاده بصره به الدیوانیه، گروه لواء خیبر مسئولیت حمله مشابه در الدیوانیه و گروه اصحاب کهف نیز مسئولیت حمله بابل را بر عهده گرفتند.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بار‌ها اعلام کردند درصورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکند آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند. در همین راستا ائتلاف الفتح عراق که نزدیک به جنبش‌های مقاومت است ساعاتی پیش اعلام کرد اگر نیرو‌های آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

براساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خاک این کشور را ترک کنند. اما درحالیکه تنها چندین روز به پایان سال میلادی مانده است نظامیان همچنان در این کشور حضور دارند و شواهدی که نشان دهد آمریکا قصد خروج نیروهایش را دارد، موجود نیست.

این رویداد‌ها در حالی رخ داده است که هفته گذشته قاسم الاعرجی، از پایان ماموریت‌های رزمی نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق خبر داد، اما پس از آن مک کنزی با اظهاراتی در تایید ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور، افکار عمومی مردم عراق را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار