گل محمدی: اعتبار لیگ قهرمانان آسیا با نبود سرخابی‌ها زیر سوال می‌رود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره مسائل مختلف توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس  درباره نظرش درباره احتمال حذف پرسپولیس از آسیا در صورت عدم تأیید مدارک سرخابی‌ها توسط AFC گفت: این معضل بزرگی است که متأسفانه در فوتبال ما وجود دارد. موضوعی که از آخرین مراسم و یا جلسه‌ای که تشکیل شد یادم است این بود که همه جشن گرفتند و همدیگر را می‌بوسیدند و بغل می‌کردند! به خاطر اینکه مجوز صادر شده بود، همه خوشحال بودند. اکنون نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و چه خروجی داشته است که می‌گویند شاید مجوز صادر نشود. این مشکلات برای پرسپولیس و استقلال  در سال‌های گذشته هم بوده است. نمی‌دانم چرا کسانی که قبلاً در فدراسیون بودند، توانستند مجوز حرفه‌ای را بگیرند و امسال این اتفاق نیفتاده است. این مسئله جای تعجب دارد.

او گفت: در مجموع باید بگویم به خاطر ساختار مریض فوتبال ایران است که این اتفاقات می‌افتد. این مسائل قابل پیش‌بینی است و چیزی نیست که بگوییم اکنون افتاده است. چندین و چند سال است که این مشکلات وجود داشته و اکنون به اوجش رسیده است. ما بیشتر اسم فوتبال حرفه‌ای را یدک می‌کشیم، اما واقعیت این است که سیستم و ساختار باشگاه‌ها و فوتبال ما از آسیا واقعاً عقب است. ما وقتی با تیم‌های حریف بیرون از خانه و در استادیوم‌های آن‌ها بازی می‌کنیم تازه می‌فهمیم که امکانات و ساختار و تشکیلات چیست. فوتبال در ایران بیشتر شبیه یک دورهمی است! نمی‌دانم چه بگویم و به‌عنوان یک عضو کادر فنی و مربی وظیفه خودم را انجام می‌دهم و مدیران، مسئولان و کسانی که تصمیم‌گیرنده فوتبال هستند نباید شرایط را طوری فراهم می‌کردند که این اتفاقات بیفتد. اسم پرسپولیس و استقلال آنقدر بزرگ است که به آسیا اعتبار بدهد و اگر این اتفاق بیفتد شاید برای فوتبال ما مهم نباشد، اما آسیا از نبود پرسپولیس و استقلال ضرر خواهد کرد و اعتبار مسابقات زیر سئوال می‌رود.

کسب ۳ امتیاز هدفمان در بازی با تیم ذوب آهن است 

گل محمدی درباره  دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن در هفته یازدهم لیگ برتر گفت:حساسیت بازی‌ها هر هفته بیشتر می‌شود و فردا هم یک بازی حساس دیگر  پیش رو داریم. ما مقابل تیمی بازی داریم که بازیکنان با تجربه و جوان خوبی در ترکیبش حضور دارند. این تیم از کادر فنی مجرب و کاربلدی بهره می‌برد. البته  کسب ۳ امتیاز بازی خانگی برای ما اهمیت دارد و با تمرکز بالا بازی خواهیم کرد.

او ادامه داد: ما برابر  یک تیم سرعتی  فردا باید بازی کنیم که می‌تواند با بازی از عقب زمین هر تیمی را اذیت کند. ما سعی می‌کنیم فضا‌ها را ببندیم و اجازه ندهیم تیم حریف در زمین ما پاسکاری کند و به موقعیت برسد. هدف اصلی ما کسب ۳ امتیاز است که جز با تلاش بیشتر و تمرکز بالا به دست نمی‌آید. اصلاً حق اشتباه کردن در این بازی را نداریم، چون در لیگ جبران آن سخت است. همه تیم‌ها برنامه دارند و از سازمان دفاعی خوبی برخوردار هستند. فاصله تیم‌ها واقعاً کم است و یا اصلاً فاصله‌ای نیست و باید با کمترین اشتباه و استفاده از فرصت‌های گلزنی بتوانیم به ۳ امتیاز دست پیدا کنیم. بازی در زمین ما است و کار سختی هر ۲ تیم دارند. البته  باید بتوانیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم تا ۳ امتیاز را کسب کنیم.

دیدار عزیزی خادم با ذوبی ها  کار قشنگی نبود 

گل محمدی درباره دیدار  عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته با  مدیران باشگاه ذوب‌آهن گفت: نمی‌دانم. این سؤال را باید از رئیس فدراسیون بپرسید. ما سعی می‌کنیم ذهن‌مان را درگیر این مسائل نکنیم، اما شکل کار، قشنگ نیست. در بازی با صنعت نفت یک اتفاق افتاد و نمی‌دانم این موضوع چرا برای دومین بار رقم می‌خورد. ما ذهن‌مان را روی بازی با ذوب‌آهن می‌گذاریم و توجهی به این مسائل نمی‌کنیم.

نمی دانم چرا هنوز طلب باشگاه شهر خودرو را ندادند؟ 

گل محمدی درباره طلب شهرخودرو از او و بند ۱۰ میلیونی گفت:  باشگاه پرسپولیس یک تعهدی برای انتقال من داده بود و فقط انتقال من نبود و ما ۵ مربی بودیم که از شهرخودرو  به پرسپولیس آمدیم. فنایی، عسکری، رحیم پور و مطهری هم بودند که همراه من جابجا شدیم و باشگاه پرسپولیس مبلغی را تعهد کرد که بدهد. باشگاه شهرخودرو لطف کرد و این انتقال انجام شد. پول‌های زیادی آمد و رفت، اما طلب شهرخودرو را پرداخت نکردند. نمی‌دانم چه بگویم، این مبلغ باید پرداخت می‌شد و یک معامله برد برای پرسپولیس بود. کاری به خودم ندارم، اما حضور این همکاران در تیم باعث به وجود آمدن موفقیت و درآمدزایی در حدود ۱۰۰ میلیارد شد. امیدوارم هرچه سریعتر مشکلات شهرخودرو و تعهد ما به این تیم حل شود تا این کار سخت‌تر نشود.‌

او درباره اینکه تیمش در نیمه‌های اول در فصل اخیر چندان از فرصت‌های خود استفاده نمی‌کند، گفت: در نیمه اول مسابقات ایجاد موقعیت گلزنی و تعداد گل نسبت به نیمه دوم متفاوت است و گل‌های کمتری به ثمر می‌رسد. تیم‌ها در شروع مسابقه تمرکز و انرژی بالایی برای دفاع کردن دارند و این یک مقدار گلزنی را مشکل می‌کند، اما در نیمه دوم شرایط عوض می‌شود. در نهایت نتیجه در پایان بازی مشخص خواهد شد، اما تیم پرسپولیس باید شروعی قوی داشته باشد. در گذشته هم این تیم ۲۰-۱۵ دقیقه اول گلزنی می‌کرد و در ادامه می‌توانست به تعداد گل‌هایش اضافه کند. تیم ما از لحاظ موقعیت‌سازی بد نبوده و در نیمه اول بازی‌هایمان فرصت‌های خوبی داشتیم. امیدوارم در نیمه‌های اول بیشتر گلزنی کنیم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

رایی صادر کنند که هیچ تیمی ضرر نکند  

گل‌محمدی درباره  رأی کمیته انضباطی درباره بازیکن گابنی و امتیازاتی که به استقلال و سپاهان رسید، گفت: من وارد جزییات رأی نمی‌شوم، اما هر رأیی که می‌خواهد صادر شود باید همه جوانب لیگ را در نظر بگیرند. این طور نباشد که یکی، ۲ بازی اتفاق بیفتد و امتیازات را بخواهند به تیم‌هایی بدهند که کارشان برای قهرمانی راحت و کار برای ما سخت‌تر شود. این اتفاق خیلی خوب نیست و قطعاً کارشناسان درباره این موضوع صحبت کردند. رأیی صادر کنند که هیچ تیمی ضرر نکند و این اصلی است که باید به آن اهمیت داده شود.

نمی توانیم از بازیکنان جدید استفاده کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس گفت:  در حال حاضر کاری نمی‌توانیم بکنیم و در تعطیلات نیم‌فصل باید برای تقویت تیم اقدام کنیم و این کار هم براساس نیاز تیم خواهد بود. امیدوارم تا آن موقع اتفاق خاصی نیفتد. متأسفانه یکی از بازیکنان تاجیک را از دست دادیم و بازیکن دیگر هم که هنوز ITC اش صادر نشده است. شاید از لحاظ قانونی فقط پنجره ما باز شده است، اما به لحاظ اجرایی هنوز نتوانستیم از بازیکنان‌مان استفاده کنیم.

بازیکنان با فروش ماشین و خانه های خود به پرسپولیس آمدند 

او درباره اینکه برخی بازیکنان فیکس تیم از اینکه مطمئن هستند جایگزینی ندارند، کیفیت‌شان پایین آمده است، گفت: من به این موضوع اعتقاد ندارم. ما یک تیم خوب هستیم که به هم باور و اعتماد خیلی زیادی داریم. نمی‌گویم از ۳، ۴ سال قبل به این طرف، از همین سال گذشته ۷، ۸ بازیکن در حد تیم ملی را از دست دادیم. این یک واقعیت است و بازیکنانی که به تیم آمدند همه آن‌ها عاشقانه به پرسپولیس آمدند. بازیکنانی آمدند که ماشین و خانه‌شان را فروختند تا پول رضایت‌نامه‌شان را بدهند و بازیکنان قدیمی هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند تا این تیم سرپا بماند. انصافا با اینکه  بازیکنان ما ۵ قهرمانی متوالی کسب کردند باز هم انگیزه و اشتیاق زیادی برای موفقیت دارند و این انگیزه را از هواداران خوب خودمان می‌گیریم و بودن آن‌ها را کنار‌مان همیشه حس می‌شود. اگر امسال هم نتوانیم جامی به دست بیاوریم، اما با تمام تلاش‌مان می‌جنگیم تا بتوانیم موفقیت‌هایمان را ادامه دهیم.

برخی از تیم ها دنبال قصه و داستان هستند 

گل‌محمدی درباره  بزرگترین چالش او در ۱۰۰ بازی که روی نیمکت پرسپولیس حضور داشته چه بوده است، گفت: یک افتخار بزرگ برای من بود که بتوانم ۱۰۰ بازی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم. حضور روی نیمکت پرسپولیس حتی برای یک بازی هم اتفاق بزرگی برای هر مربی است و اگر برای صد بار هم رقم بخورد افتخار بزرگ‌تری است. خیلی خوشحالم که در پرسپولیس کنار چنین بازیکنان و هواداران پرشوری هستم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. وقتی همیشه قهرمانی به دست بیاورید طبیعی است که تیم‌هایی که نتوانستند افتخاری کسب کنند سعی کنند حرف‌هایی بزنند که بخواهند اذهان و افکار عمومی را منحرف کنند و این اتفاق هم افتاده است. به جای اینکه تلاش کنند، بیشتر حرف می‌زنند و به دنبال قصه و داستان هستند. از طرف دیگر هم برای ما ایجاد انگیزه می‌شود تا بتوانیم تلاش بیشتری کنیم و تمرکز بیشتری در کارمان داشته باشیم.

صدری بخش اعظم مشکلات پرسپولیس را حل کرد 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره مطرح شدن اسامی مختلف مثل درویش و باران‌چشمه برای مدیرعاملی پرسپولیس، آیا از عملکرد صدری در این مدت راضی بودید؟ گفت: من در جایگاهی نیستم که بخواهم تعیین تکلیف کنم که چه کسی مدیرعامل شود و چه کسی در هیئت مدیره قرار بگیرد و در حیطه اختیارات من نیست. البته یک موضوعی که می‌دانم این است که  ما با مشکلات زیادی دست و پنجره نرم کردیم و در یک سالی که صدری آمده است واقعا تلاش زیادی کرده و با اینکه تنها بوده و یک نفری به دنبال حل تمام مشکلات بوده است. صدری بخش اعظم مشکلات را حل کرد. همه ما می‌دانیم که باشگاه‌داری سخت است، به ویژه باشگاهی مثل پرسپولیس که احتیاج به تشکیلات خوبی دارد. چیزی که نیاز هر تیم است و پایه و اساس موفقیت هر تیم را رقم می‌زند. اتفاقی که برای مجوز حرفه‌ای افتاده است به خاطر همین مشکلات و نبود تشکیلات خوب است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
دیدار عزیزی خادم با ذوبی ها کار قشنگی نبود!!

کلا فوتبالی نیستم ، اما اینکه مدیران عامل دو تیم تهرانی دائمٱ توی فدراسیون یا وزارت هستند و با خادم و وزیر جلسه دارند ،کار قشنگیه ؟!
گویا کلا فدراسیون و وزارت و .......یکجا برای خودشان میخواهند؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
حالا کیسه بود و نبودش مهم نیست ولی نایب قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان اسیا نباشه واقعا مفتم نمیرزه اون جام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
خندیدم اونی که تو میگی استقلال چهار تاشو داره وهیچ افتخاری بهش نمیکنه دوم شدن رو هیچ جا نمینویسن لااقل یک دقیقه قهرمانی رو بگی شاید ارزشش بیشتر باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
حیف شد. حالا الهلال به کی سه تا بزنه بخندیم؟؟؟؟
آخرین اخبار