ایمنی تشعشعات در شبکه‌های ارتباطات رادیویی

مدیر کل نظارت بر امور طیف سازمان تنظیم مقررات گفت: شدت تشعشعات شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه در کشور کمتر از حداقل استاندارد‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عظیم فرد مدیر کل نظارت بر امور طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دومین همایش تخصصی بررسی ایمنی تشعشع در شبکه‌های ارتباطی بدون سیم در یزد، گفت: شدت تشعشعات شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه در کشور کمتر از حداقل استاندارد‌ها است.

او گفت: این استاندارد‌ها بین‌المللی است و در کشور ما استاندارد آی‌سی‌اِن‌آی‌آر‌پی وجود دارد که مورد تأیید سازمان انرژی اتمی است.

عظیم فرد گفت: سامانه‌های پایش تشعشعات رادیویی در مناطق مختلف کشور برای نظارت بر ایمنی تشعشعات سایت‌های اپراتور‌ها نصب شده است.

او گفت: عمده مشکلات در این بخش، ممانعت‌های مردمی به دلیل نگرانی در رابطه با سلامت جسمی براساس گزارش‌های غیرمستند و نارضایتی از ایجاد مناظر ناخوشایند دکل‌های آنتن است.

مدیر کل نظارت بر امور طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: نبود ضوابط و تصمیم‌های سلیقه‌ای نهاد‌های مدیریت شهری، اخذ عوارض بالا و دادن مجوز‌های کوتاه مدت برای نصب دکل‌ها نیز از مشکلات دیگر در این بخش است.

او گفت: محدودیت‌های تشعشعاتی پیامد‌هایی مانند کاهش پوشش‌دهی سایت‌ها و اجبار در ارسال توان بیشتر از سوی تلفن‌های همراه کاربران را به همراه دارد که این، تاثیر سوء بیشتری بر سلامت افراد می‌گذارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار