بایدن:

اگر از سلامت خوبی برخوردار باشم، قصد دارم برای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شوم

رئیس جمهور آمریکا از تمایلش برای شرکت در انتخابات بعدی آمریکا، در صورت سلامت جسمانی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه‌ «ای بی سی» گفت که قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود؛ هرچند با این فرض که هنوز در سلامت کامل جسمانی باشد.

بایدن در مصاحبه با شبکه خبری‌ ای بی سی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد برای انتخابات مجدد شرکت کند، گفت: «بله. اما من به سرنوشت احترام می‌گذارم. سرنوشت بار‌ها و بار‌ها در زندگی من نقش ایفا کرده است. اگر وضعیت جسمانی خوبی داشته باشم، دوباره کاندیدا خواهم شد.»

با این حال، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال که هفته گذشته منتشر شد، تاکید کرد که او حتی به نامزدی بایدن در سال ۲۰۲۴ فکر هم نمی‌کند و در این مورد با بایدن حرفی نمی‌زند. سن بالای جو بایدن، گمانه زنی‌هایی را در خصوص شرکت نکردن او در انتخابات آتی آمریکا ایجاد کرده است. بایدن در انتخابات ریاست جمهوری بعدی ۸۱ ساله خواهد شد.

سن رئیس جمهور آمریکا و وضعیت جسمانی‌اش تردید‌هایی را برای انتخاب مجدد او در انتخابات ۲۰۲۴ به وجود آورده است. عملکرد ضعیف دولت بایدن در زمینه سیاست خارجی، مهار کرونا و موضوعات دیگر، نارضایتی‌ها از عملکرد او را افزایش داده است. به گونه‌ای که آخرین نظرسنجی‌ها خبر از اقبال کم جامعه آمریکا به بایدن و سیاست‌های وی دارد. گاف‌های مکرر رئیس جمهور آمریکا در نشست‌های خبری نیز مزید بر علت شده و حضور او در انتخابات پیش رو را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.


بیشتر بخوانید: گاف‌های پی در پی بایدن و تردید‌ها درباره سلامت ذهنی او+ فیلم


مسأله تا آنجا مهم است که پزشک سابق کاخ سفید و نماینده فعلی کنگره آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره سلامت روانی بایدن، پیش بینی کرده که وی قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش مجبور به استعفا شود. همچنین پیش از این گروهی از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا به هدایت پزشک سابق کاخ سفید طی نامه‌ای خواستار انجام آزمایش سلامت ذهنی از سوی رئیس جمهور این کشور شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند قاسم الجبارین تا آن موقع محو و نابود شوید تا مردم مظلوم جهان از دست مسوولین پست فطرت آمریکا راحت و آسوده زندگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
غرب می خواهد تا انتخابات 2024 مارا معطل کند و جلو تحرکات مارا بگیرد و دوباره با رییس جمهور جدید ادامه دهد تا ذره ذره جان ما را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
فسیییییییل
آخرین اخبار