واکنش آلمان به اخراج دو دیپلمات این کشور از مسکو

وزارت خارجه آلمان مدعی شد که اخراج دو دیپلمات این کشور از طرف روسیه اقدامی غیرقابل توجیه است که تنش در روابط را افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان امروز (دوشنبه) تصمیم روسیه برای اخراج دو دیپلمات آلمانی را در واکنش به اقدام مشابه برلین، تصمیمی غیرموجه دانست و هشدار داد که این اقدام باعث افزایش تنش در روابط دو کشور می‌شود!

وزارت خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام مسکو تعجب آور نیست، اما از طرف دولت آلمان غیرقابل قبول است. دولت فدرال به دنبال گفت‌وگو با روسیه بر اساس قوانین بین المللی و احترام متقابل است، اما تصمیم امروز وزارت خارجه روسیه باعث پیچیدگی بیشتر در روابط دو کشور می‌شود.»

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که مسکو در واکنش به اقدامات برلین و بر اساس اصل عمل متقابل، دو دیپلمات آلمانی را اخراج کرده است.  

 پیشتر آلمان در پی حکم قضایی در خصوص قتل «زلیمخان خانگوشویلی»، شهروند گرجستانی، دو دیپلمات سفارت روسیه در برلین را «عنصر نامطلوب» خواند.

وزارت امور خارجه روسیه ضمن احضار سفیر آلمان در مسکو، اتهامات بی اساس و دور از واقعیت مبنی بر دخالت نهاد‌های دولتی روسیه در این پرونده قتل را  قاطعانه تکذیب و تاکید کرد که طرف روسی به هرگونه تجاوز احتمالی برلین در آینده پاسخ مناسب خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار