ادای احترام گوترش به قربانیان انفجار بندر بیروت+ تصاویر

دبیر کل سازمان ملل متحد با حضور در محل یادبود قربانیان انفجار بندر بیروت، خواستار پاسخگویی صحیح سران سیاسی به مطالبات مردم لبنان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) در دومین روز از سفر خود به لبنان با هدف جلب حمایت بین المللی برای کمک به بحران اقتصادی این کشور گفت مردم لبنان به پاسخگویی مناسب در خصوص انفجار بندر بیروت نیاز دارد. 

اظهارات وی پس از دیدار با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان و بازدید از بندر بیروت مطرح شد. گوترش حین بازدید از بندر، تاج گلی را به رسم یادبودبر مزار بیش از ۲۱۵ نفری که بر اثر انفجار مواد شیمیایی ذخیره شده در بندر کشته شدند، گذاشت.

ادای احترام گوترش

دبیرکل سازمان ملل گفت: من از رنج مردم آسیب دیده و از خواست آن‌ها برای پاسخگویی [در مورد انفجار بندر بیروت] اطلاع دارم و می‌خواهم همبستگی خود را با تمام قربانیان این تراژدی اعلام کنم.

گوترش که روز گذشته وارد لبنان شد، از سران این کشور خواسته است که برای رسیدگی به بحران اقتصادی که از هر پنج لبنانی، چهار نفر را درگیر کرده، تلاش کنند.

وی پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت سران سیاسی لبنان که رنج مردم را می‌بینند، باید با هم متحد شوند و حق ندارند کشور را فلج کنند. گوترش در پیامی ویدیویی پیش از سفر خود گفت که از خواست مردم لبنان در مورد این انفجار حمایت می‌کند.

بسیاری از لبنانی‌ها انفجار بندر بیروت را حاصل فساد و ناکارآمدی می‌دانند که توسط نخبگان سیاسی که پس از پایان جنگ داخلی در سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ روی کار بودند، به مرور ایجاد و عادی شده است.

سفر آنتونیو گوترش به لبنان با هدف دیدار با رئیس جمهور این کشور و صحبت درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران مالی لبنان بوده است. همچنین مسائلی از قبیل ترسیم مرز مشخص میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیز موضوع گفت‌و‌گوی این دو شخص بوده است.

آنتونیو گوترش

گفتنی است این دیدار سه روزه خواهد بود و گوترش با مقامات رسمی دیگری نیز در ادامه ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
خیلی خنده داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
گوترش مامور امریکاست
آخرین اخبار