میشل عون:

تلاش می‌کنیم انتخابات لبنان شفاف باشد

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد تمام امکانات را به کار می‌گیرند تا انتخابات شفاف و به دور از هرگونه شائبه برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در کاخ ریاست جمهوری بیروت گفت: «انتخابات در بهار آینده برگزار می‌شود و تمام امکانات را به کار می‌گیریم تا انتخابات شفاف و به دور از هرگونه شائبه و نتیجه حاصل از آن بیانگر اراده واقعی مردم لبنان باشد.»

وی به همین دلیل از هر نقشی که سازمان ملل متحد بتواند با هماهنگی مقامات لبنانی در پیگیری این انتخابات داشته باشد استقبال کرد.

میشل عون همچنین از سازمان ملل متحد و محافل بین المللی خواست به مسئولیت هایشان در موضوع آوارگان سوری عمل کنند. وی اعلام کرد که کشورش برای مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی درموضوع ترسیم مرز‌های جنوبی آماده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «سیاستمداران لبنانی حق ندارند همچنان به اختلافاتشان ادامه دهند. سال آینده لبنان شاهد برگزاری انتخابات است و مردم این کشور باید مشخص کنند که لبنان چگونه می‌تواند حرکت رو به جلو داشته باشد. زنان و جوانان باید به نقش خود عمل کنند تا بتوان از موانع و چالش‌هایی که پیش روی لبنان است عبور و برای آینده این کشور مبنا‌های مستحکمی ایجاد کرد.»

دبیر کل سازمان ملل متحد بر تداوم حمایت‌های بین المللی از ارتش و نهاد‌های امنیتی لبنان تاکید کرد. وی از همه کشور‌های عضو سازمان ملل متحد خواست میزان کمک هایشان به لبنان را بیشتر کنند و به وظایف خود جامه عمل بپوشانند، زیرا این کشور شرایط بسیار دشواری دارد. از مقامات این کشور می‌خواهم در پی تامین خواسته‌های مردمشان باشند همانگونه که از محافل بین المللی می‌خواهم به لطف لبنانی‌ها پاسخ مشابه دهند.

دبیر کل سازمان ملل متحد دیروز یک‌شنبه وارد بیروت شد و در آغاز سفرش به لبنان دیداری با رئیس جمهور این کشور داشت، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران مالی و اقتصادی لبنان و ضرورت به حرکت در آوردن پرونده بازگشت آوارگان سوری از لبنان به کشورشان بود و همچنین موضوع ترسیم مرز میان لبنان و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو شد.

دیدار گوترش از لبنان سه روزه است و در این مدت با برخی از مقامات رسمی، شخصیت‌های دینی، نمایندگان نهاد‌های مدنی و از نیرو‌های سازمان ملل متحد در جنوب لبنان دیدار خواهد کرد و یاد قربانیان انفجار بندر بیروت را گرامی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار