آنتونی فائوچی، مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید:

انتظار جهشی مانند اُمیکرون را نداشتیم

مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا، اعلام کرد مقامات بهداشتی آمریکا انتظار چنین جهشی در این ویروس را نداشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید، در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به جهش جدید ویروس کرونا با نام اُمیکرون، اعلام کرد که مقامات بهداشتی آمریکا انتظار وقوع جهشی با این حجم را نداشتند.

فائوچی در بخشی از سخنان خود گفت: «پیش‌بینی می‌کردیم که جهشی دیگر از کرونا را داشته باشیم، اما انتظار چنین حجمی از تغییر در آمینواسید این ویروس را نداشتیم.»

او در ادامه افزود: «گویی این ویروس از ناکجا آباد آمده است، انگار متعلق به جایی باشد که این ویروس ۵۰ جهش داشته و ۳۰ تای آن روی پروتئین ویروس شکل گرفته و ۱۰ یا ۱۲ تا جهش نیز روی بخش اتصال ویروس انجام شده باشد. این واقعاً بی‌سابقه است.»

فائوچی در بخشی دیگر گفت این مسئله نشان می‌دهد اگر زمان کافی به ویروس داده شود می‌تواند جهش‌های بزرگی داشته باشد مانند آنچه در جهش دلتا مشاهده شد.

پیشتر از این اما هفته گذشته آنتونی فائوچی دوز تقویتی (سوم) واکسن‌های موجود از کرونا را برای مقابله با سویه جدید این ویروس با نام اُمیکرون کافی دانسته بود.

این سخنان در حالی از سوی فائوچی مطرح شده بود که «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، پیش از آن هشدار داده بود که سویه اُمیکرون سریعتر از هر نوع دیگر کرونا در حال گسترش است.

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین‌بار در آفریقای جنوبی دیده شد و تاکنون کشور‌های زیادی با آن درگیر شده‌اند.

به طور مثال، به دنبال گسترش شیوع سویه اُمیکرون کرونا در انگلیس و همزمان با افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان و کمبود کارکنان بخش بهداشت و درمان، «صادق خان» شهردار لندن، روز گذشته را روز وقوع «حادثه بزرگ» اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار