تشدید تحقیقات درباره گواهی‌های بهداشتی جعلی در فرانسه

مقامات فرانسه اعلام کردند در حال تشدید تحقیقات در مورد مجوز‌های بهداشتی جعلی رو به افزایش در این کشور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، مقامات فرانسوی اعلام کردند در حال تشدید تحقیقات در مورد مجوز‌های بهداشتی جعلیِ رو به افزایش در فرانسه هستند و در این خصوص گفتند: تاکنون ۴۰۰ مورد تحقیق را آغاز و بیش از صد نفر را دستگیر کرده اند و بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه از زمان تصویب ارائه گواهی بهداشت در این کشور در تابستان، ۱۱۰۰۰۰ مجوز بهداشتی جعلی در فرانسه چاپ شده است.

بر اساس گزارشات منابع فرانسوی شبکه‌ای که مشخصات داروسازان را از سایت سندیکای ملی داروسازان جمع آوری می‌کرد، توانسته‌ است بین ۵ هزار تا ۱۰ هزار مجوز جعلی بفروشد و نزدیک به دو میلیون یورو سود به دست آورد.

خبرگزاری فرانسه هم از یک منبع آشنا با این پرونده نقل کرد که تحقیقات هنوز ادامه دارد و بیمه سلامت، شعبه‌ای از سیستم تامین اجتماعی فرانسه، هفته گذشته علیه ۸۰۰ نفر شکایت کرده است.

بازرسان روش‌های مختلفی از جمله فروش گواهی‌های واکسیناسیون جعلی به صورت آنلاین و استفاده جعلی از کد QR شخص ثالث را کشف کرده‌اند. مقامات همچنین متخصصان بهداشت و عوامل اداری را که مجوز‌های جعلی ارائه می‌دهند، ردیابی می‌کنند.

ژنرال مارک پوگت، فرمانده ژاندارمری متخصص در تحقیقات سایبری در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گفت: از تابستان شاهد افزایش شدید این پدیده در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم. یک تیم در حال انجام حدود ۲۰۰ تحقیق در مورد گواهی سلامت جعلی است که حدود ۹۲۰۰۰ گواهی جعلی تخمین زده شده است.

بیمه سلامت نیز با شناسایی موارد کلاهبرداری از طریق تکنیک‌های تحلیل آماری در پایگاه پیگیری واکسیناسیون و تجزیه و تحلیل داده‌ها (جستجو و بررسی پایگاه‌های مختلف) و با استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات شرکت می‌کند. همچنین به گفته نزدیکان وزیر کشور، چندین تحقیق الکترونیکی عمده در مورد هک حساب‌های پزشکان و داروسازان در حال انجام است.

الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه هم هشدار داد اگر یک متخصص بهداشت با ارائه یک اظهارنامه بهداشتی نادرست به بیماران دست به فساد بزند، این یک رفتار مجرمانه است و ابراز امیدواری کرد عدالت با نهایت قاطعیت به وظایف خود عمل کند.

در حال حاضر اروپا به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است و کشور‌هایی مانند فرانسه، انگلیس و آلمان مجبور به اعمال محدودیت‌‎‌های کرونایی در زمان سال نو میلادی شده‌اند. سویه جدید امیکرون نیز به سویه غالب انگلیس تبدیل شده که نگرانی‌های بسیاری را برانگیخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار