جنبش نجباء:

جناح‌های مقاومت به خروج آمریکایی‌ها از عراق اعتماد ندارند

یکی از اعضای جنبش نجباء عراق اعلام کرد که نیرو‌های مقاومت به دولت آمریکا و عراق در موضوع خروج نظامیان آمریکایی اعتماد ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری المعلومه، حیدر اللامی یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش نجباء عراق امروز (یکشنبه) ضمن ابراز نگرانی از تعلل طرف آمریکایی در خروج از عراق، تأکید کرد که جناح‌های مقاومت اسلامی به نیات و تصمیم دولت آمریکا بری خروج نیروهایش از عراق اعتماد ندارند.  

اللامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جناح‌های مقاومت اسلامی به اظهارات دولت آمریکا و همچنین به دولت عراق درباره خروج نظامیان آمریکا از کشور اعتمادی ندارند.

او در ادامه با بیان اینکه آمریکا محور شرارت در عراق است، افزود: «ثبات این کشور در گرو خروج نیرو‌های آمریکا در همه اشکال و حتی خروج مستشاران و آموزشی آمریکایی است.»

این در حالی است که علی رغم ادعای مقامات عراقی مبنی بر خروج کامل نظامیان آمریکا،  ژنرال مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در عراق در بیانیه‌ای از ادامه حضور ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در داخل خاک عراق خبر داد.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار