نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان در زاهدان افتتاح شد

نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان همزمان با هفته پژوهش در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان  گفت:نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان با عنایت به لزوم معرفی ظرفیت‌های حوزه آموزش‌های مهارتی اشتغال محور با سرمایه اندک به جامعه، ارتقای فرهنگ کار، کارآفرینی، گسترش فرهنگ مهارت آموزی و معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

جلیل شهریاری گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان شاغل مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان و شهرستان‌ها در حرفه‌های نصاب تجهیزات الکترونیکی آسانسور، فن آوری و اطلاعات، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی، تعمیرکار وسایل گاز سوزخانگی، تعمیرکار لوازم خانگی برقی حرارتی، برقکار ساختمان، برنامه نویس، تعمیرکار سیستم معمولی و هوشمند، دوزنده لباس محلی، نقشه کشی ساختمان، تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک، سازنده چند رسانه‌ای برای تدوین، دکوراسیون، سری دوز سرویس خواب، راسته دوز، کار با گرافیگ و قالیباف معرفی می‌شوند.

وی گفت: ۲۰ کارآفرین در نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان در جهت کمک به اشتغال جوانان تولید محتوا انجام می‌دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز  گفت: در این برهه و ایام توفیقاتی برای تولید و اشتغال ایجاد شده و ظرفیت استان بگونه‌ای است که اگر به نیروی انسانی، سرمایه ها و امکانات بالقوه توجه شود قطعا به فعلیت رساندن آنها تحول ایجاد خواهد کرد.

رحمدل بامری گفت: رویکرد دولت و استاندار در این استان استفاده از ظرفیت جوانان در راستای گام دوم انقلاب است.

وی گفت: اگر فکر، انگیزه و رویکرد جهادی برقرار باشد بسیاری از مشکلات برطرف شده و مهمترین محور در این زمینه آموزش، خلاقیت و اراده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه ها باید به سمت آموزش محوری و تخصصی پیش بروند که البته تاکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این امر محقق شده و اگر می خواهیم در آموزش های تخصصی و ایجاد اشتغال موفق تر عمل کنیم باید با رویکرد جدی عمل شود.

وی  گفت: با فعال کردن نیروهای بومی و گسترش صنایع خرد تولیدات بسیار زیادی در استان شکل گرفته و تحولی در چرخه زندگی مردم اتفاق خواهد افتاد و هر خانواده ای می تواند کارآفرین باشد زیرا هرچند کارخانجات بزرگ تاثیرگذار است اما مشاغل خرد نیز بسیار اثرگذار خواهند بود.

 نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان در هفته پژوهش به مدت ۲ روز صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک زاهدان برگزار می‌شود.

بازدید از این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار