رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

دانشگاه‌ها برای مقابله با تهدیدهای سایبری کمک کنند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تهدید‌های سایبری بر اساس فناوری‎‌های نو شکل گرفته و دانشگاه‌ها باید برای مقابله، به سازمان‌های متولی کمک برسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با همایش ملی امنیت سایبری در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دانشگاه باید تهدید و فناوری مهاجمان را دقیق شناسایی و راه حل‌‎های کنترل و مدیریت آن را ارائه کنند.

او نبود تئوری و الگوی برنامه پدافندی را از چالش‌های این حوزه برشمرد که باید به آن توجه شود.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدیده‌‏هایی مانند جنگ شبکه اجتماعی اکنون در دنیا رواج پیدا کرده است، با این وجود در فضای دانشگاهی و عمومی بخوبی به این مهم پرداخته نشده و عوام‌زدگی خاصی بر این موضوع حاکم است که دانشگاه‎‌ها باید همراهی بیشتری در این بخش داشته باشند.

جلالی ادامه داد: یکی از حوزه‌های تهدید سایبری، در حوزه زیرساختی و  صنعتی رخ می‌دهد که با استفاده از ابزار‌های مختلف مانند سلاح‌‏های سایبری، ویروس‌‏ها و عنصر‌های کاشته شده از قبل انجام می‎‌شود و اثر این تهدید نیز به میزان خدمتی است که آن مجموعه و یا صنعت به جامعه ارائه می‌کند.

او گفت: جنگ سایبری نظامی از دیگر تهدید‌ها برای کشور محسوب می‏‌شود که با استفاده از ادوات نظامی مانند کشتی، هواپیما و بالگرد جنگی در فضای سایبر طراحی و به‌ کارگیری می‌‏شوند.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ترویج جنگ در شبکه اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌‏ها، در جریان حادثه آبان سال ۹۸، با به‌کارگیری، سازماندهی و هدایت عنصر‌های مردمی و درگیر کردن آنان با حکومت رخ داد.

جلالی ادامه داد: به‌کارگیری مردم سوریه توسط سایت‌های اجتماعی برای مقابله با حکومت سوریه و ایجاد جنگ داخلی و شهری از دیگر نمونه‎‌های بکارگیری عنصر‌های مردمی است که بعد سایت‌های آمریکایی نیز به این موضوع اذعان کردند.

او گفت: تهدید‌هایی که امروز علیه کشور انجام می‌شود چند ویژگی دارد که یک مورد این است که مردم محور هستند و عنصر دوم در تهدید‌ها علیه کشور فضای سایبری است که پیوند دهنده لایه‌های تهدید ترکیبی است.

همایش ملی امنیت سایبری با محوریت «امنیت زیر ساخت‌های حیاتی» امروز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.