کاخ کرملین:

پرخاشگری آمریکا کمکی به کاهش تنش میان روسیه و اوکراین نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به مداخله آمریکا در امور اوکراین، اعلام کرد لفاظی‌های واشنگتن از تنش میان مسکو و کی‌یف نخواهد کاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه، در مصاحبه‌ای گفت که لفاظی‌های پرخاشگرانه آمریکا به کاهش تنش میان روسیه و اوکراین کمکی نخواهد کرد.

او در این مصاحبه رادیویی گفت: «به تازگی لفاظی‌های پرخاشگرانه‌ای از آمریکا شنیدیم، متأسفانه این کاهش تنش را تسهیل نمی‌کند.»

شب گذشته نیز پسکوف درباره تحریم‌های آمریکا گفت: «همه می‌دانیم آمریکا بازی تحریم‌ها را دوست دارد، البته آن‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند، آن‌ها هرگز در تغییر نگرش یک کشور موفق نبوده‌اند. اما ما سیاستمان بر مبنای پذیرش شرکای مختلف است.»

سخنگوی کاخ کرملین امروز نیز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در نشست غیرحضوری به «جو بایدن» همتای آمریکایی‌اش، به وضوح گفته است که نیرو‌های روسیه در خاک خود هستند و کسی را تهدید نمی‌کنند.

به تازگی تنش‌ها بین روسیه و اوکراین بالا گرفته است. ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد و همین مسئله آغاز تنش‌ها را به همراه داشت.

مسکو برخلاف ادعا‌های غرب و ناتو بار‌ها اعلام کرده است که قصد حمله به کی‌یف را ندارد. با این حال، ناتو ادعا می‌کند روسیه سلاح‌های سنگین و نیرو‌های نظامی بسیاری را در مرز اوکراین مستقر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار