دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین:

آمریکا بازی تحریم‌ها را دوست دارد اما به اهداف خود نرسیده است

سخنگوی کاخ کرملین با اعلام آن‌که روسیه قصد تحویل محموله دیگری از اس۴۰۰ را به ترکیه دارد، تحریم‌های آمریکا را ناکارآمد خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در مصاحبه اخیر خود با رسانه یونانی آنتنا تی‌وی، از قصد روسیه برای تحویل محموله‌ای از اس۴۰۰ به ترکیه خبر داد و آمریکا را در اهداف خود با استفاده از تحریم‌ها ناکام دانست.

پسکوف در این مصاحبه گفت: «همکاری روسیه و ترکیه نباید عاملی برای تهدید دیگر کشور‌ها مانند یونان شود، سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ روسیه دفاعی و تهاجمی نیست.»

او در ادامه افزود: «روسیه قصد دارد تا محموله جدیدی از اس۴۰۰ را به ترکیه بفرستد، ما تفاهمی ویژه با شرکای خود داریم.»

مجری برنامه در بخش بعدی از پسکوف درباره منافع روسیه برای تحویل این سامانه موشکی با وجود تحریم‌های آمریکا پرسید. این مقام روس در پاسخ گفت: «همه می‌دانیم آمریکا بازی تحریم‌ها را دوست دارد، البته آن‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند، آن‌ها هرگز در تغییر نگرش یک کشور موفق نبوده‌اند. اما ما سیاستمان بر مبنای پذیرش شرکای مختلف است.»

او در انتها گفت: «همکاری میان روسیه و ترکیه نباید تهدیدی برای دیگر کشور‌ها باشد، ماهیت سامانه موشکی اس۴۰۰ نه دفاعی است و نه تهاجمی.»

این در حالی است که ماه گذشته ۱۱ نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس آمریکا در نامه‌ای خطاب به «جو بایدن» از رئیس‌جمهور آمریکا، خواستند از فروش جنگنده‌های نظامی «اف – ۱۶» به ترکیه صرف‌نظر کند.

آمریکا و متحدانش در ناتو این روز‌ها برسر موضوعاتی چون دخالت ترکیه در سوریه و روابطش با روسیه و نیز اقدامات آنکارا در مدیترانه و برخی موضوعات دیگر حقوقی با اردوغان اختلاف نظر شدید دارند.

ترکیه، یکی از اعضای ناتو، در سال ۲۰۱۷ هشدار‌های آمریکا مبنی‌بر خرید سامانه دفاع هوایی اس۴۰۰ را نادیده گرفت، توافقی که اعضای ناتو از آن می‌ترسند به روسیه این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را در هدف قرار دادن هواپیما‌های آمریکایی و اروپای غربی افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار