هشدار به پنتاگون درباره عقب‌ماندگی تجهیزات نظامی آمریکا از چین

یک تحلیلگر آمریکایی به وزارت دفاع این کشور ابراز نگرانی کرد که ایالات متحده در برخی زمینه‌های فناوری و تجهیزات نظامی از چین عقب‌مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «ویکرام میتال» تحلیلگر بخش هوا-فضا و دفاعی نشریه آمریکایی فوربس به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشدار داده که ایالات متحده برای مقابله با برخی سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی چین باید خود را به فناوری‌های جدیدی مجهز کند، زیرا عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه محسوس است.

در تحلیلی که در رونامه بیزینس منتشر شد، آمده است: «با آن‌که تهدید رویارویی نظامی میان چین و آمریکا در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد، پنتاگون باید برای تحقیق، ساخت و کشف سلاح‌های جدید دفاعی زمان بگذارد، زیرا در برخی بخش‌ها از سوی توانایی‌های چین تهدید می‌شویم.»

میتال در ادامه برخی از زمینه‌های عقب‌ماندگی ارتش آمریکا از چین را مانند «فناوری سلاح ضد پهپاد» نام برد و با اشاره به فیلمی که سال گذشته از آزمایش ارتش چین بر روی یک پهپاد انتحاری منتشر شد، به پنتاگون هشدار داد که پهپاد‌های چین از آمریکا بسیار پیشرفته‌تر هستند و می‌توانند اثرات مخربی با خود به همراه داشته باشند.

این تحلیلگر در ادامه نوشت: «این‌که چین در تلاش برای ساخت سلاح ابرفراصوت است مشکل دیگری برای آمریکاست و نیاز به آمادگی فوری آمریکا دارد.»

به گفته میتال ارتش آمریکا در بخش‌های دیگری نیز این عقب‌ماندگی را دارد، از جمله در بخش شبکه‌های ارتباطی نظامی، زیرا از نظر این تحلیلگر این شبکه‌های ارتباطی قابل اعتماد نیستند و نیازمند به نوسازی دارند.

میتال همچنین هشدار داد که چین در زمینه سایبری و جنگ الکترونیک توانایی ویژه‌ای دارد و می‌تواند به راحتی شبکه‌های ارتباط نظامی آمریکا را تخریب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار