تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه علیه واکسیناسیون اجباری

منابع خبری از آغاز دور جدید تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه برای اعتراض به واکسیناسیون اجباری و محدودیت‌های کرونایی خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از تجمع جدید جلیقه زرد‌ها در پاریس، پایتخت فرانسه برای اعتراض به واکسیناسیون اجباری در این کشور خبر داد.

این معترضان برای ابراز ناخشنودی از واکسیناسیون اجباری، ملزم بودن به داشتن کارت و پاسپورت واکسن و برخی مسائل اجتماعی دیگر در این تظاهرات شرکت کردند.

تجمع عظیم جلیقه زرد‌ها در فرانسه از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) آغاز شد، در آن زمان این تظاهرات برای اعتراض به افزایش مالیات بر بنزین بود، اما رفته رفته موارد سیاسی و اجتماعی دیگری نیز به فهرست اعتراضی این گروه اضافه شد.

اعتراض‌های معمول روز‌های شنبه این گروه همواره با برخورد پلیس و معترضان و اقدامات شورشی همراه است.

پیش از این هفته گذشته نیز بازنشستگان فرانسوی برای ابراز خشم خود به خیابان‌ها آمده بودند، «افزایش مستمری، مسائل حمایت اجتماعی و خدمات عمومی» عواملی بود که در آن زمان برای اعتراض آن‌ها مطرح شد.

بر اساس نظرسنجی "البل" (Elable)، جنبش جلیقه زرد‌ها در حالی به حیات خود ادامه می‌دهد، که ۵۵ درصد فرانسوی‌ها از این جنبش حمایت و یا ابراز همدردی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۱:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
احمق ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
چع عجب yjcاین گزارش رو نوشتی...........درمورد ضد واکسن در کشور دیگه
آخرین اخبار