دست‌کم ۲ مجروح در درگیری پلیس با معترضان جلیقه زرد در پاریس + فیلم

درپی استفاده پلیس فرانسه از گاز اشک‌آور و باتوم علیه معترضان جلیقه زرد‌ و مخالفان محدودیت‌های کرونایی در پاریس، دست‌کم ۲ نفر مجروح شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس فرانسه در درگیری با معترضان جلیقه زرد‌ در منطقه ۱۲ جنوب شرقی در پاریس، پایتخت این کشور از گاز اشک‌آور و باتوم علیه معترضان استفاده کرد که به مجروح شدن دست‌کم ۲ نفر منجر شد.

علاوه بر جلیقه زردها، مخالفان محدودیت‌های کرونایی در این کشور اروپایی و گروهی از تظاهرکنندگان با لباس سیاه به این تظاهرات پیوستند که با درگیری پلیس فرانسه با معترضان همراه شد.

پلیس فرانسه معترضانی که تلاش می‌کردند از مسیر برنامه‌ریزی شده در این تظاهرات منحرف شوند، به مسیر اصلی تظاهرات برگشت داد. گروهی از تظاهرکنندگان به یک ایستگاه اتوبوس در مسیر خود حمله کردند.

خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که تظاهرات پس از اندکی توقف ادامه پیدا کرد و از سر گرفته شد. او گفت که اوضاع از ابتدا متشنج بوده است. جمعیت خشمگین سطل‌های زباله را جدا می‌کنند، بطری‌ها، قوطی‌ها و سایر اشیاء را بیرون می‌آورند تا به سمت مأموران پرتاب کنند.

پلیس علیه تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

معترضان زباله‌ها و جعبه‌های چوبی را در بلوار وینسنت-اوریول به آتش کشیدند. آتش‌سوزی‌های جزئی در چند نقطه روی داده و نیرو‌های آتش‌نشانی برای مقابله با آن به محل اعزام شدند.

همچنین قرار است روز شنبه تجمعی علیه خشونت خانگی و جنسی در پاریس برگزار شود.

اعتراضات گسترده جلیقه زرد‌ها در نوامبر ۲۰۱۸ در فرانسه علیه طیفی از آیتم‌های اجتماعی و سیاسی آغاز شد. این اعتراضات اغلب با خشونت و درگیری پلیس همراه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار