استولتنبرگ: حمله به ساختمان کنگره آمریکا، حمله به ارزش‌های ناتو بود

دبیر کل ناتو گفت حمله حامیان ترامپ در روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا حمله‌ای به ارزش‌های اصلی ناتو بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در مصاحبه‌ای که با جاناتان سوان، خبرنگار آکسیوس انجام داد، مدعی شد که حمله  حامیان ترامپ در روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا، حمله به ارزش‌های ناتو بود.

استولتنبرگ حمله به ساختمان کنگره را «حمله‌ای به نهاد‌های اصلی دموکراتیک آمریکا و بنابراین به ارزش‌های اصلی ناتو» دانست.

دبیر کل ناتو، گفت: «مطمئن هستم که آمریکا، بزرگترین متحد ناتو، یک دولت با دموکراسی قوی باقی خواهد ماند.»

او که پیشتر، نخست وزیر نروژ نیز بود، از اظهارات خود با این استدلال دفاع کرد که آمریکا «قبلاً دوران سخت و بحران‌هایی را پشت سر گذاشته و همیشه با تعهدی قوی به نهاد‌های دموکراتیک از سوی دیگر کشورها پیروز بیرون آمده است.»

اظهارات استولتنبرگ در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت. برونو ماچاس، وزیر امور خارجه سابق پرتغال در امور اروپا، در توییتی صحبت های دبیرکل ناتو را عجیب خواند.

پیشتر نیز استولتنبرگ، دبیر کل ناتو یورش ۶ ژانویه به ساختمان کنگره را محکوم کرده و آن را حمله‌ای تکان دهنده به نهاد‌های دموکراتیک آمریکا خوانده بود.

در ۶ ژانویه سال جاری میلادی (۱۷ دی ۱۳۹۹) و پس از اعلام نهایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و پیروزی جو بایدن، دونالد ترامپ از طرفداران خود خواست در اعتراض به نتیجه رای گیری راهپیمایی کنند. این تظاهرات در نهایت به حمله به ساختمان اصلی کنگره و تعطیلی چند ساعته تمامی جلسات آن منجر شد که طی آن شش تن جان خود را از دست دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا که دونالد ترامپ را مسئول اصلی این حادثه می‌دانست، پس از این ماجرا چند صد نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرد. به گفته مقامات آمریکایی این حادثه بدترین حمله در طول تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
ارزش‌های ناتو: لشکرکشی به کشورهای ضعیف مثل عراق، افغانستان، لیبی و ... و کشتار میلیونی مردم و غارت منابع. با توجه به این ارزشها به نظرم بهتر بود بجای حمله قلابی و طراحی شده توسط اف.بی.آی یه حمله واقعی به کنگره صورت می‌گرفت و تمام این سناتورهای جنایتکار رو با پخش زنده اعدام میکردند
آخرین اخبار