امتناع فرانسه از تحریم المپیک، اروپا و آمریکا را شگفت زده کرد

فرانسه اعلام کرد که علی رغم تصمیم آمریکا و بعضی کشور‌های اروپایی، به کمپین تحریم بازی‌های المپیک زمستانی چین نمی‌پیوندد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) با اعلام اینکه که کشورش به کمپین تحریم المپیک زمستانی چین نمی‌پیوندد، باعث تعجب کشور‌های اروپایی و آمریکا شد.

لودریان اظهار کرد که پاریس با سایر کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد موضعی که باید برای این مسئله اتخاذ شود، هماهنگ خواهد شد.

پیش از این، کانادا، انگلیس، آمریکا و استرالیا تحریم سیاسی بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی چین در سال آینده را اعلام کرده بودند.

تحریم سیاسی المپیک به این معنی است که ورزشکاران این کشورها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما هیچ مقام دولتی  در آن حضور نخواهد داشت. آن‌ها مدعی شدند که این تحریم در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در چین است.

چین در واکنش به این تحریم ضمن محکوم کردن این اقدام، اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر را رد و آمریکا را به نقض بی طرفی سیاسی ورزش متهم می‌کند.

این اقدام فرانسه می تواند مربوط به موضع آمریکا، استرالیا و انگلیس در موضوع زیردریایی های هسته ای باشد. در میانه ماه سپتامبر سال جاری میلادی، آمریکا، انگلیس و استرالیا از قرارداد سه‌ جانبه زیردریایی هسته‌ای پرده برداشتند. طبق این قرارداد، کانبرا قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری خود با فرانسه را لغو کرد که واکنش‌های بسیار شدیدی برای این کشور در پی داشت.

این ائتلاف سبب خشم چین و فرانسه شد که آن را تهدیدی «به شدت غیرمسئولانه» دانستند که بر ثبات منطقه اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار