لودریان:

مذاکرات وین آخر هفته جاری از سرگرفته می‌شود

وزیرخارجه فرانسه از ادامه روند مذاکرات وین در پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه، از ادامه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای کشورمان در وین در پایان هفته جاری (پنج‌شنبه) خبر داد.

او در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «شواهد درباره مذاکره با ایران دلگرم کننده نیست. تصور ما این است که ایرانی ها خواستار تعلل در گفتگوها هستند.»

هفته گذشته مذاکرات احیای توافق هسته‌ای کشورمان پس از وقفه‌ای ۵ ماهه در وین، پایتخت اتریش از سرگرفته شد. این اولین دور مذاکرات در دولت جدید ایران به ریاست جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» بود که در آن «علی باقری کنی» به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران حاضر شد.

طی مذاکرات هفته گذشته، ایران دو پیشنهادی درباره گام‌های بازگشت به برجام ارائه داد که با واکنش و ادعاهای مختلفی از سوی مقام‌های جهان مواجه شد و به طور مثال، تروئیکای اروپایی این پیشنهادات را سختگیرانه خواند.

دیپلمات‌های اروپایی همچنین با تکرار اظهارات بی اساس پیشین مدعی شدند در دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین، جدیت لازم را در ایران مشاهده نکرده و پیش‌نویس ارائه شده از سوی کشورمان را افراطی ارزیابی کردند؛ این در حالی است که نماینده کشورمان در واکنش به این اظهارات، تاکید کرد پیشنهادات ایران بر اساس متن توافق برجام تدوین شده و از لحاظ حقوقی معتبر است.

از طرفی شب گذشته «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری با اشاره به مذاکرات هفته گذشته احیای برجام در وین مدعی شد که دور جدید مذاکرات ناامید کننده بوده است. پیشتر علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان اعلام کرده بود مذاکرات برجامی هفته جاری از سرگرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار