زیاده‌خواهی‌های آلمان از ایران در جریان مذاکرات

سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به دو سند ارائه شده از سوی مذاکره‌کنندگان ایرانی مدعی شد پیشنهادات ایران در خصوص برنامه هسته‌ای غیرقابل قبول است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در سخنانی اعلام کرد این کشور انتظار دارد ایران با پیشنهاد‌های واقع‌بینانه به میز مذاکرات در وین بازگردد. وی همچنین ادعا کرد با وجود اینکه برلین می‌خواهد در مسیر دموکراسی بماند، اما زمان رو به اتمام است.

این مقام آلمانی با اشاره به دو سند ارائه شده از سوی مذاکره‌کنندگان ایرانی در دور جدید گفتگو‌ها در وین، مدعی شد که پیشنهادات ایران در خصوص برنامه هسته‌ای آن غیرقابل قبول است!

سخنگوی آلمان درحالی پیشنهادات ایران مبنی بر لغو تحریم‌ها را غیرقابل قبول می‌داند که براساس توافق سال ۲۰۱۵ آمریکا و کشور‌های اروپایی ملزم به لغو برخی از تحریم‌های ایران هستند. آلمان و کشور‌های غربی در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا هیچ‌گاه اعتراض نکرده و خود نیز به دنبال واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کردند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیرخارجه کشورمان نیز امروز اعلام کرد برای اینکه طرف‌های مقابل بدانند که تهران برنامه دارد، هیئت ایرانی دو متن پیش‌نویس ارائه داده که کاملا در چارچوب برجام است و چیزی فراتر از آن مورد درخواست قرار نگرفته است.

ایران بار‌ها اعلام کرده است با جدیت از مسیر مذاکراتی قوی و منطقی به دنبال یک توافق خوب است، با این وجود کشور‌های غربی در مسیر مذاکرات جدیتی از خود نشان نداده و به دنبال وقت کشی بوده‌اند.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین نیز پیشتر گفته بود که دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ادامه خواهد داشت و هنوز کامل نشده است. شرکت کنندگان صرفا تصمیم گرفتند که یک استراحت فنی، به ویژه برای مشاوره در پایتخت‌های خود، انجام دهند تا در مورد چگونگی شکل گیری کار بعدی فکر کنند.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد ایران نیز در مصاحبه با المیادین اعلام کرد پیشنهاد‌های تهران به کشور‌های عضو برجام قابل رد نیست، زیرا بر اساس مفاد توافق سال ۲۰۱۵ است. هیئت ایرانی پس از ارائه این پیشنهاد‌ها چند نشست با طرف‌های برجام داشته است و منتظر پاسخ و دلایل قانونی کشور‌ها هستند.

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین بعد از چند ماه وقفه به دلیل روی کار آمدن دولت جدید ایران که هشتم آذرماه از سرگرفته شده بود روز جمعه (۱۲ آذر) پایان یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
هی وقت تمامه وقت تمامه وقت برای شما غربیا رو به اتمامه اگه عجله دارید در خواستهای بحق ایران را قبول کنید ما عجله نداریم تازه شرکای اقتصادی جدیدی پیدا کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۷:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
ایران درجنگ جهانی دوم بعلت تماس با المان و به بهانه این تماس چند میلیون تلفات داد حالا هم باید خار پای ایران شود در حالی که باید از ایران و منافع بر حق برحامی ایران حمایت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خب شماها پیشنهاد بدین ببینیم قابل قبول هست یا نه
آخرین اخبار