محمود عباس:

توافقنامه‌های خود با رژیم صهیونیستی را بازنگری می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت ارتباط خود با رژیم صهیونیستی و توافقنامه‌های به امضا رسیده را بار دیگر بررسی و بازنگری می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سرایا قدس، محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در ارسال نامه‌ای به نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت: «از آنجایی که رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده بین خود و تشکیلات خودگردان فلسطین را نادیده می‌گیرد ما نیز تصمیم داریم ارتباط خود با این رژیم صهیونیستی و توافق نامه‌های به امضا رسیده را بار دیگر  بررسی و بازنگری کنیم.»

این نامه که قرار است از سوی موکول آریا، سفیر هند در رام‌الله به دست نخست وزیر هند برسد، در راستای اقدامات رهبران فلسطین برای آگاه ساختن سران کشورهای مختلف درباره سیاست‌های رژیم صهیونیستی است که امور سیاسی، امنیت و ثبات منطقه را  تهدید می‌کند.

سرایا قدس همچنین نوشت محمود عباس پیام مشابهی را برای عمران، خان نخست وزیر پاکستان ارسال کرده است.

در پیام عباس به نحوه و شکل تجدیدنظر در توافقات امضا شده بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره‌ای نشده است . توافقنامه اسلو ۱۹۹۳ مهم‌ترین توافق بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین است. 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ۱۹ ماه می ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که تمامی هماهنگی غیرنظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی را در واکنش به توسعه شهرک‌سازی‌ها متوقف کرده است اما این تشکیلات در ۱۸ نوامبر همان سال ازسرگیری این همکاری‌ها را اعلام کرد.

روز گذشته روزنامه اینترنتی رای الیوم در گزارشی نوشت که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس، سخت‌ترین و تاریک‌ترین دوران خود را می‌گذراند و احتمال می‌رود در آینده نزدیک این بحران پیچیده‌تر و منجر به فروپاشی تشکیلات شود.

علی‌رغم هشدار‌های سران تشکیلات خودگردان مبنی بر اینکه تشکیلات از  بدترین بحران سیاسی و اقتصادی خود رنج می‌برد و نیاز مبرم به حمایت کشور‌های عربی، جامعه بین المللی و حتی آمریکا دارد، هیچ کدام از کشور‌ها واکنشی نشان نداده و از کمک به آن خودداری کرده اند تا تشکیلات آرام آرام نابود شود.

ترس از فروپاشی تشکیلات خودگردان فقط به برخی فلسطینی‌ها محدود نمی‌شود، مقامات صهیونیستی نیز از وقوع این سناریو که روزنامه‌های عبری آن را وحشتناک توصیف کرده اند، واهمه دارند.  

رونیت مرزن، مدرس و محقق صهیونیستی، در بیانیه‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر کرد، نسبت به فروپاشی قریب‌الوقوع تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد و اظهار داشت که این فروپاشی از منطقه جنین شروع شده و به سمت رام الله خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
باشه
آخرین اخبار